یک جامعه شناس در گفتگو با «بسیج»:

کمبود تفریحات سالم دختران را به مصرف قلیان سوق می دهد

حیدرپور گفت: یکی از عوامل اصلی و مهم افزایش گرایش جامعه به سمت قلیان و مواد مخدر مخصوصاً در بین دختران کمبود تفریحات سالم است.
کد خبر: ۸۷۵۹۳۶۳
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹

دکتر محمد حیدرپور جامعه شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به شیوع مصرف قلیان در میان دختران و آسیب های آن اظهار داشت: یکی از عوامل اصلی و مهم افزایش گرایش جامعه به سمت قلیان و مواد مخدر مخصوصاً در بین دختران کمبود تفریحات سالم است.

وی با بیان اینکه استفاده از قلیان و سیگار راحت ترین وسیله جوانان برای گذراندن اوقات فراغت آنهاست خاطر نشان کرد: متأسفانه جوانان با حضور در فضای مجازی و گروه دوستان ناباب تحت تاثیر قرار گرفته و دست به کارهای خطرناک مانند مصرف مواد مخدر می زنند.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: استفاده از مواد مخدر و قلیان در جامعه ما بسیار فراگیر شده به طوریکه برخی افراد در ماشین خود قلیان می کشند و از تاثیرات بسیار مخرب آن هم خبر ندارند.

دکتر حیدرپور در خاتمه با بیان راهکاری پیشگیری از گرایش افراد به سمت مصرف قلیان گفت: جوانان باید درباره زیان های قلیان که قطعا بیشتر از سیگار هست بدانند و همچنین خانواده ها باید بر جوانان و نوجوانان خود نظارت کافی داشته و تفریحات سالمی را برای آنها فراهم کنند تا شاهد مصرف قلیان و دیگر مواد مخدر در جوانان نباشیم.


ارسال نظرات
آخرین اخبار