فریدون عباسی در گفت ‌و گو با «بسیج»:

اظهارات آمانو درخصوص شکننده‌بودن برجام، سیاسی است

رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی گفت: اگر اراده سیاسی برخی از کشورها این باشد که آژانس از حد قانونی خود جلوتر بیاید و ایرادی را به یکی از مشکلاتی که در گذشته با ایران داشته بدهد این می تواند محل مناقشه باشد.
کد خبر: ۸۷۵۹۰۰۳
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در گفت ‌و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات اخیر یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر شکننده بودن توافق هسته‎ای با ایران اظهار داشت: این اظهارات آمانو کلی است؛ نه فایده خاصی دارد و نه ضرر خاصی، به صورت خیلی سیاسی جواب داده و در ازای سوالی که از او پرسیده شده، یک حرف کلی بیان کرده و این روال این گونه اشخاص است.

عباسی در ادامه گفت: مسلم است که اگر در برجام یک خللی به وجود بیاید، بروز اختلاف بین کشورهایی که توافق کردند از تبعات آن خلل است.

وی تاکید کرد: آژانس ماموری است که کارش، ارزیابی از فعالیت های ایران است و اگر اراده سیاسی برخی از کشورها این باشد که آژانس از حد قانونی خود جلوتر بیاید و ایرادی را به یکی از مشکلاتی که در گذشته با ایران داشته بدهد این می تواند محل مناقشه باشد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در ادامه این مطلب بیان داشت: این مسئله بستگی به این دارد که کشورهای غربی که با ما خصومت دارند از آژانس چه بخواهند؛ بخواهند مسئله را حل کند یا سر مسائل جزئی، یک مسئله بزرگ درست کند و آن موقع است که توافق شکننده است و می تواند مشکلاتی ایجاد کند.
ارسال نظرات