مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان:

پیش بینی کشت 58 هزار هکتار گندم و 9 هزار و 500 هکتار جو در شهرستان زنجان

پیش بینی می شود در سال زراعی 96 –95 حدود 58 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یابد.
کد خبر: ۸۷۵۸۴۷۰
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: عملیات کشت گندم آبی و دیم از 25 شهریور ماه سال جاری در اراضی کشاورزی شهرستان زنجان آغاز شده و پیش بینی می شود در سال زراعی 96 –95 حدود 58 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یابد.

حسام الدین امیرمقدمی همچنین از آغاز عملیات کشت جو آبی و دیم از 20 شهریور ماه سال جاری در شهرستان زنجان خبر داد و تصریح کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته در سال زراعی 96 –95 سطحی بالغ بر 9 هزار و 500 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به زیر کشت محصول جو می رود.

وی ضمن تاکید بر لزوم کشت به موقع محصول گندم و جو در شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: به کشاورزان توصیه می شود از ارقام مناسب و سازگار با منطقه در کشت محصولات استفاده کرده و محصول خود را در مقابل حوادث و سوانح غیر مترقبه بیمه کنند.

امیرمقدمی در پایان به برداشت محصول ذرت علوفه ای در شهرستان زنجان اشاره و خاطر نشان ساخت: در سال جاری در این شهرستان بیش از 370 هکتار ذرت علوفه ای کشت شده است که تمام عملیات از مرحله کاشت تا برداشت بصورت مکانیزه بوده و برآورد می شود از این سطح قریب به 21 هزار تن محصول تر برداشت شود.

ارسال نظرات