مسئول سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با «بسیج»:

علت وادادگی دولتمردان در مقابل اظهارات گابریل چیست؟

گودرزی در واکنش به اظهارات وزیر اقتصاد آلمان گفت: دولتمردان چرا آنقدر واداده‎اند که یک فرد خارجی این گونه بخواهد در داخل خاک جمهوری اسلامی و بیشه شیران این گونه صحبت کند!
کد خبر: ۸۷۵۷۹۸۷
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات وزیر اقتصاد آلمان در سفر به ایران مبنی براینکه تمامی نیروهای درگیر در جنگ سوریه باید نقطه پایانی بر اعمال وحشیانه بگذارند که این امر در مورد ایران و روسیه نیز صادق است عنوان کرد: جواب به این نوع اظهارات باید خیلی دندان شکن باشد و این سوال مطرح است که چرا پاسخ این اظهارات داده نمی‎شود؟ دولتمردان ما از چه چیزی می‎ترسند؟ چرا آنقدر واداده‎اند که یک فرد خارجی این گونه بخواهد در داخل خاک جمهوری اسلامی و بیشه شیران این گونه صحبت کند!

گودرزی با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد آلمان قبل از سفر به ایران بیان داشت: این سوال را باید از دولتمردان خود بپرسیم که چه تغییری در سیاست خارجی ما رقم خورده که یک وزیر اقتصادی که می‎خواهد به ایران سفر کند به جای اینکه در خصوص مسائل اقتصادی حرف بزند، پا را از گلیم خود درازتر می‎کند و برای جمهوری اسلامی ایران شرط می‎گذارد و از به رسمیت شناختن اسرائیل، حقوق بشر و مواردی از این دست سخن می‎گوید.

وی ادامه داد: با اظهارات سخنگوی دولت در دفاع از وزیر اقتصاد آلمان نیز نمی‎شود این اظهارات وی را کتمان کرد، چرا که خبرگزاری‎های رسمی دنیا اظهارات این مقام آلمانی را منتشر کرده‎اند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: چه اتفاقی افتاده که سیاست خارجی جمهوری اسلامی که همواره برپایه عزت و حکمت بوده، این اجازه را به یک فرد اقتصادی می‎دهد تا چنین اظهاراتی داشته باشد؟  به وزیر اقتصاد آلمان چه ارتباطی  دارد که در خصوص سیاست‎های اصلی نظام جمهوری که بر اساس آن بر کسی پوشیده نیست که اسرائیل را به رسمیت نمی‎شناسیم بخواهد اظهار نظر کند.

گودرزی با بیان اینکه با اقداماتی که به ضرر ملت ایران و منافع نظام تمام می‎شود و عزت کشور را زیر سوال می‎برد مخالف هستیم و با آن مقابله جدی نیز می‎کنیم افزود: چرا موضع قاطعانه‎ای گرفته نمی‎شود و این سفر لغو نمی‎شود و این فرد به ایران می‎آید و در داخل نیز باز همان حرف‎ها و بحث‎های خود را تکرار می کند؟! اگر از زاویه عرق ملی، عقل سیاسی، دینداری و قاعده‎های مختلفی که در دین داریم از جمله نفی سبیل به این مسئله نگاه کنیم این اصلا پذیرفته نیست که یک چنین مقامی بخواهد در خصوص کشور ما این گونه اظهارات داشته باشد و این سوال مطرح است که  این رفتارهای دولتمردان ما  که به سمت خفت می‎رود در مقابل دشمن چه معنایی دارد؟

وی در خاتمه با اشاره به رفت و آمد مقامات کشورهای مختلف به ایران بیان داشت: ماحصل اقتصادی این رفت و آمدها چیست؟ اگر این فرد، وزیر اقتصادی است و قرار است در این سفر وی فعالیت اقتصادی رقم بزند، دراین صورت دولت به صورت شفاف بیان کند که از رفت و آمد این مقام آلمانی و رفت و آمدهای قبلی مقامات دیگر کشورها چه اتفاقی در کشور رخ داده و کدامین تکنولوژی به کشور وارد شده و چه سرمایه گذاری خارجی در کشور ایجادشده؟ و چقدر در رفع تحریم‎ها کمک خواهد داد؟، این سوالاتی  است که مردم و بدنه دانشجویی دارند و به شدت آن را دنبال می‎کنیم و از دولت می‎خواهیم که به صورت شفاف این سوالات را پاسخ دهد.
ارسال نظرات