مداح اهل بیت (ع) در گفتگو با «بسیج»:

بدعت‎های عزاداری نتیجه عدم شناخت دقیق معارف اسلامی است

احمد گلشاهی کریم گفت: تمامی بدعت ها در عزاداری ها و اشعار ناشی از عدم مطالعه و شناخت دقیق معارف اسلامی است،مداحی که از کنه اسلام و اتفاقات روز عاشورا مطالعه ندارد به سراغ شنیده ها و باور های غلط می رود.
کد خبر: ۸۷۵۷۸۷۶
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

احمد گلشاهی کریم مداح اهل بیت(علیهم السلام) در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به مسئولیت سنگین مداحان و روضه خوانان و همچنین نقش اخلاص و تواضع آنها در تاثیرگذاری بر مردم بیان داشت: یک مداح و روضه خوان در صورتی تاثیرگذار خواهد بود که بر روی خودش کار کرده باشد.

وی در ادامه این مطلب عنوان کرد: تا وقتی که مداح اهل عرفان، اخلاق و عبادت نباشد آنطور که باید و شاید نمی تواند بر مردم اثرگذار باشد. اعمال مداحان و روضه خوانان حتی در سیلاب های صدا، رفتار، کردار و معنویت مخاطبین تاثیرگذار است. ما در جامعه در برخورد با افرادی که صفای دل و صداقت دارند ارتباط بهتری برقرار کرده و اعتماد بیشتری می کنیم.

مداح اهل بیت متذکر شد: ذاکر و مداح اهل بیت(علیهم السلام) به مراتب، چندین پله از همه افراد اجتماع رسالت سنگین تری دارد لذا در ابتدا باید اعتقادات، ایمان و اخلاق خود را بالا برده و بعد به مردم انتقال دهد.

گلشاهی با اشاره به لزوم مطالعه دقیق منابع تاریخی و مقاتل از سوی مداحان و روضه خوانان گفت: وظیفه اصلی یک مداح مطالعه است، متأسفانه آفت امروز برخی از مداحان جامعه مادحین در برخی مجالس عدم تسلط بر مباحث تاریخی و مقاتل است؛ در حال حاضر مداحان بیشتر به دنبال سبک رفته و مباحث تاریخی را کمتر مطالعه می کنند و در نتیجه واقعیت ها برای مردم گفته نمی شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری وقتی روضه می خوانند اول منبع آن را اعلام کرده و عین عبارت را می خوانند تأکید کرد: تمامی بدعت ها در عزاداری ها و اشعار ناشی از عدم مطالعه و شناخت دقیق معارف اسلامی است، در حقیقت مداحی که از کنه اسلام، روضه و اتفاقات روز عاشورا مطالعه ندارد به سراغ شنیده ها و باور های غلط می رود که این خوراکی است که برای مداحان به صورت نرم از جهات مختلف مخالف با نظام اسلامی تزریق و استفاده می شود، مثلا یک سبکی فرستاده می شود و می گویند این شورآفرین است اما وقتی دقیق نگاه می کنیم می بینیم اقداماتی برنامه ریزی و مهندسی شده است.از نظر علمی مداحی هایی که با ضرباهنگ و موسیقی هایی همراه است جریان و هیجان های خونی را بالا می برد و در این حالت افراد رو به کارهایی می آورند که از اصل قضیه یعنی ارتباط با خداوند و امام حسین (ع) باز می مانند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار