خبرهای داغ:
مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی در کارگاه آموزشی بانوان فعال اقتصادی:

امنیت و آرامش، کارکرد سازمان تأمین اجتماعی است

خبرگزاری بسیج: مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی در کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات سازمان تأمین اجتماعی، ‌ویژه بانوان فعال اقتصادی استان، گفت: امنیت و آرامش نیروهای مولد جامعه، کارکرد سازمان تأمین اجتماعی است.
کد خبر: ۸۷۵۷۵۹۹
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جعفر سمساری افزود: هر چه امنیت و بهره وری نیروی کار افزایش یابد،‌ شاهد رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار خواهیم بود، بنابراین کارفرمایان و کارگران با درک درست این موضوع، پوشش بیمه ای را برای خود ضروری دانسته و شاهد آن هستیم که سطح آگاهی و فرهنگ بیمه ای نسبت به دهه های گذشته ارتقا یافته و بهره مندی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی، سازمان عمومی غیردولتی است که بدون تکیه بر منابع دولتی، خدمات خود را به جامعه هدف ارائه می کند، تعداد افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی استان را بیش از دو میلیون نفر دانست.

سمساری اظهار کرد: ٦٧٥ هزار بیمه شده اصلی و ١٤٣ هزار بازنشسته و مستمری بگیر از خدمات سازمان تأمین اجتماعی در سطح استان بهره مند می شوند.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان با اشاره به پرداخت ماهانه ١٣٠ میلیارد تومان از بابت حقوق بازنشستگی و مستمری در استان، تصریح کرد: ماهانه بیش از ١٣ میلیارد تومان از بابت مقرری بیمه بیکاری به مقرری بگیران تحت پوشش پرداخت می شود.
وی با تشریح حقوق متقابل کارفرمایان و سازمان تأمین اجتماعی،‌ به تشریح ضوابط و مقررات مشاغل سخت و زیان آور و ماده ١٤٨ قانون کار پرداخت و اذعان داشت: هدف از برگزاری نشست ها و کارگاه های آموزشی، ارتقای آگاهی و دانش بیمه ای کارفرمایان در جهت تسهیل و روانسازی امور و بهره مندی حداکثری بیمه شدگان از خدمات سازمان در چارچوب قوانین و مقررات است.

سهیلا امیری، مدیر کل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجانشرقی نیز در این کارگاه آموزشی با بیان اینکه حضور بانوان در عرصه های اقتصادی،‌ علیرغم همه مشکلات و چالش های پیش رو،‌ مایه افتخار و مباهات است، به انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان استان پایلوت اجرای اقتصاد مقاومتی اشاره و بیان کرد: برگزاری نشست های آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات از جانب دستگاههای اجرایی موجب خواهد شد کارفرمایان با اطلاعات کامل در محل کار حضور یافته و از بروز مشکلات ناشی از عدم آگاهی از قوانین و مقررات ممانعت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها