خبرهای داغ:
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی:

اگر دامداران همکاری نکنند، آبان ماه شاهد شیوع تب برفکی خواهیم بود

مدیرکل دامپزشکی دامپزشکی آذربایجان شرقی در نشست خبری عصر امروز خود، با اشاره به آغاز واکسیناسیون جمعیت گاوی استان از 20 شهریور، هشدار داد: اگر دامداران با گروه های دامپزشک همکاری نکنند، از آبان ماه شاهد شیوع تب برفکی خواهیم بود.
کد خبر: ۸۷۵۷۵۷۱
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد با تاکید به اینکه خوشبختانه مشکل واکسن وجود ندارد، افزود: متاسفانه دامداران به علت عدم فرهنگ سازی مناسب و واقف نبودن به اهمیت واکسیناسیون، آن طور که باید، همکاری نمی کنند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون جمعیت گوسفندی رایگان انجام می شود، تصریح کرد: هزینه واکسیناسیون جمعیت گاوی نیز سه هزار تومان است که در مقایسه با قیمت گاو، رقم ناچیزی به شمار آمده و از تلف شدن آن ها جلوگیری می کند.

بهداد با تاکید به اینکه دامدارهای صنعتی عمل واکسیناسیون را انجام می دهند، ادامه داد: بیشترین مشکل در دامداری های سنتی و روستایی است که امیدواریم با اقدامات ترویجی صورت گرفته، آن ها نیز نسبت به واکسیناسیون دام های خود اقدام کنند تا شاهد حوادث چندین ماه گذشته نباشیم.

برخورد قاطعانه با متخلفین بهداشتی بزرگترین عملکرد در سال های اخیر

امیرحسین بهداد برخورد قاطعانه با متخلفین بهداشتی را بزرگترین عملکرد اداره کل دامپزشکی استان در سال های اخیر خواند و بیان داشت: در این خصوص و در طی سال 94، 318 تن مواد و فرآورده های آلوده غیرقابل مصرف انسانی جمع آوری و معدوم شده است.

وی افزود: دیروز نیز 1300 کیلوگرم پاچه گاوی آلوده ضبط و جمع آوری شده است که بار میکروبی برخی از آن ها غیرقابل شمارش بود و به اسم پاچه تازه می خواستند به مراکز عرضه، توزیع کنند.

بهداد با اشاره به افزایش معدوم سازی مواد و فرآورده های آلوده در شش ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: این رقم در سال گذشته 149 تن بوده است که امسال با افزایش یک و شش دهم برابری، به رقم 243 تن افزایش یافته است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات این اداره کل در شش ماه نخست امسال، خبر داد: پس از پنج سال، به علت واکسیناسیون منظم، 25 درصد موارد مبتلایان به تب مالت انسانی کاهش یافته که این روند امسال نیز با درصد بیشتری ادامه دارد.

وی اقدام های اداره کل دامپزشکی استان را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان و بیان کرد: اگر اقدام های اداره دامپزشکی با قوت انجام نشود، تولید پایداری در حوزه مواد دامی نخواهد بود و امنیت غذایی تضمین نمی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها