حجت الاسلام قائمی هاشمی در گفتگو با«بسیج»:

مداحان اشعار پرمحتوا انتخاب کنند/ وهابیت سوء استفاده می کند

کارشناس مذهبی گفت: مداحان باید اشعاری را انتخاب کنند که مفید و موثر باشد اما متأسفانه در برخی موارد به مضمون توجهی نمی شود؛ برخی مداحان فقط به دنبال شعری با سبک دلخواه خود هستند.
کد خبر: ۸۷۵۷۰۷۰
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

حجت الاسلام سید محمد جواد قائمی هاشمی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به وظیفه خطیر مداحان و روضه خوان ها و تاثیرگذاری آنها بر مردم در مجالس عزاداری امام حسین(ع) بیان داشت: مداحان باید اشعاری را انتخاب کنند که مفید و موثر باشد اما متأسفانه در برخی موارد به مضمون توجهی نمی شود؛ برخی مداحان فقط به دنبال شعری با سبک دلخواه خود هستند.

وی افزود: وظیفه شاعر هم مهم است یعنی شاعر هم باید شعر پر محتوایی را بسراید و متاسفانه بسیاری از مداحان و شاعران این موارد را رعایت نمی کنند؛ برخی اشعار در وهله اول گوش دادن اشکالات زیادی دارند.

این کارشناس مذهبی متذکر شد: الان که وهابیت دشمن درجه یک شیعه است از اشعار بی محتوا و پر ابهام و کارهای بی مفهوم در عزاداری ها به نفع خود بهره برداری می کند؛ یعنی مداح باید بداند که ما دشمن داریم و نباید به راحتی کلماتی را در عزاداری بگوید.

حجت الاسلام قائمی هاشمی خاطر نشان کرد: اگر اخلاص در کار مداح و روضه خوان نباشد تاثیرگذاری هم نخواهد گذاشت و مداحی بی فایده است؛ مداح اگر بخواهد دنبال شهرت و اسم و رسم باشد کلامش ذی نفع و تاثیرگذار نیست، در واقع خود ناصح باید عامل باشد اگر مداح عامل نباشد موثر نیست؛ اگر اخلاص به مقدار کمی هم در فرد باشد اثرگذار است زیرا اخلاص درجه بندی دارد و وقتی به خاطر اباعبدالله (ع) و خداوند متعال باشد قطعاً موثر است.

ارسال نظرات