تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت معبدی یهودی در مرکز قدس

رژیم صهیونیستی در حال انجام مقدمات احداث معبدی یهودی در محله شرف واقع در مرکز بخش قدیمی قدس در فاصله ۲۰۰ متری غرب مسجد الاقصی می باشد.
کد خبر: ۸۷۵۶۹۵۴
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
  به گزارش خبرگزاری بسیج، مرکز اطلاع رسانی امور قدس و مسجد الاقصی "کیوپرس" تصریح کرد که هزینه احداث این معبد حدود 13 میلیون دلار برآورد شده که دولت رژیم صهیونیستی بخشی از این هزینه را پرداخت می کند و مابقی هزینه نیز از ثروتمندان یهودی جمع آوری می شود.

این معبد قرار است بر روی خرابه های یک زمین موقوفه اسلامی و بنایی تاریخی مربوط به دوره عثمانی و مملوکی احداث شود. مساحت کل زمین این معبد که در 6 طبقه احداث می شود، به 1400 متر مربع می رسد و 4 طبقه از آن روی زمین و 2 طبقه هم زیر زمین خواهد بود. ارتفاع ساختمان معبد به 23 متر می رسد و بر روی آن گنبدی بزرگ ساخته می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در طبقه اول این معبد آثار تاریخی یهودی به نمایش گذاشته می شود و در طبقه دوم نیز سرویس بهداشتی مردانه و اتاق هایی مربوط به بخش فنی احداث می شود.

طبقه سوم که همکف با سطح خیابان خواهد بود و به منزل اولین طبقه در روی زمین خواهد بود، مربوط به ورودی و سرویس بهداشتی زنانه است و طبقه چهارم نیز شامل سالن بزرگ معبد خواهد بود.

در طبقه پنجم معبدی برای زنان یهودی احداث می شود و طبقه آخر نیز همچون بالکنی مشرف به بخش قدیمی قدس خواهد بود.

طبق نقشه، در این معبد اتاق ها و بخش هایی برای ترویج آیین یهودی و میراث باستانی یهود احداث می شود.

ارسال نظرات