استاندار زنجان:

بالا بودن استاندارد زندگي سالمندان از شاخصه هاي توسعه محسوب مي شود

بالا بودن استانداردهاي زندگي سالمندان و رسيدگي به وضع آنان امروزه يكي از شاخصه هاي توسعه هر جامعه اي محسوب مي شود.
کد خبر: ۸۷۵۶۴۳۵
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در مراسم تكريم سالمندان در محل مركز سالمندان زنجان"باغ مهرباني " با اشاره به اين موضوع كه مكان نگهداري سالمندان بايد در حد استاندارد و مطابق شان آنان ساخته شود، گفت: بايد شرايطي براي سالمندان مهيا شود كه آنان در آن محيط احساس آرامش و آسايش داشته باشند.

درويش اميري افزود: سالمندان كودكان گذشته، جوانان ديروز و كهنسالان امروز مي باشند و بايد اين مساله مد نظرمان باشد كه چنين روزي در انتظار همه ما است.

وي با اشاره به اينكه در فرهنگ ايراني و اسلامي احترام به كهنسالان تاكيد شده، اظهار داشت: امروز در جامعه چنين احساس مي شود كه فاصله اي بين نسل جديد و گذشته ايجاد شده است كه اين موضوع ناشي از تاثير پذيري فرهنگي جوانان از فرهنگ بيگانه ميباشد، بطوريكه جوانان امروز حوصله نگهداري پدران و مادرانشان را از دست داده اند.

درويش اميري اظهار داشت: تلاش كنيم فرهنگ تكريم به بزرگسالان كه جزء معارف ديني ماست را به فرزندان خود آموزش دهيم. چون انسان در دوران پيري بيشتر از جواني نيازمند محبت و مهرباني است .

مقام عالي استان يادآور شد: در مراكز نگهداري سالمندان همواره بوي الهي به مشام ميرسد و خادمين اين مراكز زكات زندگي خود را پرداخت مي كنند.

استاندار زنجان خطاب به كاركنان خانه سالمندان گفت: اميدوارم اين خانه را همانند گلستان آباد و دلهاي رنجيده سالمندان را شاد سازيد.

درويش اميري تاكيد كرد: فرهنگ كمك به سالمندان را بايد به نسل آينده آموزش دهيم و اين خطر بزرگي براي نسل آينده محسوب مي شود كه بين نسل جوان و سالمند شكاف ايجاد شود.

مدير ارشد استان تاكيد كرد: سونامي پيري در كشور در راه است و بايد تلاش كرد فاصله فرهنگي فرزندان و پدران را كم تا فرزندان با افتخار دست والدين خود را بگيرند.

ارسال نظرات