تجلیل از نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باقرشهر

خبرگزاری بسیج: صبح رو گذشته آیین تجلیل و قدردانی از نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باقرشهر برگزار شد .
کد خبر: ۸۷۵۶۲۸۴
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سعید استاد فرج تقارن روز آتش نشانی و خدمات ایمنی را با هفته دفاع مقدس بسیار زیبا دانست و گفت: نقشی که شما آتش نشانان در زندگی مردم ایفا می کنید نقشی بی بدیل است وقتی که انسان همه هستی خود را در چنگال بی رحم شعله های آتش در نابودی می بیند شما فرشتگان نجات جان و مال آنها می شوید که بسیار با ارزش است .

وی در ادامه اظهار داشت: شما آتش نشانان غیور سفیر ائمه بر روی زمین هستید که به داد مردم شهر می رسید و این موهبت نصیب هر کسی نمی شود، مبادا از این قسمت آسمانی غافل شوید .

شهردار باقرشهر با اعلام اینکه تمام ساعات روز و شب آتش نشانان در حال آماده باش هستند، تصریح کرد: از فداکاری های شما کمال تشکر و قدردانی را داریم و بدانید که اجر و پاداش شما با خداست و خداوند به خوبی پاسخ کار شما را خواهد داد و همواره محافظ شما و خانواده تان است .

سعید استاد فرج خطاب به بانوان و آقایان داوطلب آتش نشانی گفت: شما داوطلبان عزیز که لباس با شرف آتش نشانی را بر تن کرده اید یک قدم از سایرین جلوتر هستید، باید سخت ترین آموزش ها را ببینید مطالعات کافی در تمامی زمینه ها داشته باشید چرا اگر جرات و آموزش کافی نباشد مدیون مردم خواهید شد .

دکتر حبیبی رئیس شورای اسلامی باقرشهر نیز چند نکته را به نیروهای آتش نشان یادآور شد و گفت: آمادگی جسمانی و مهارتی مهمترین مساله در حوزه آتش نشانی است که باید از آن غافل نشوید و آمادگی کامل داشته باشید، در حفظ تجهیزات کوشا باشید چرا که هزینه های این تجهیزات بسیار بالا است و به همت شورای اسلامی و شهرداری تهیه شده است که باید امانت دار خوبی در عرصه خدمت رسانی به مردم باشید .

وی در خصوص آموزش شهروندی یادآور شد: آموزش شهروندی را در حوزه های مختلف قبل از حادثه، حین حادثه و بعد از حادثه باید برای تمامی شهروندان صورت گیرد و منابع اطلاعاتی مهم را در اختیار شهروندان عزیز به ویژه در مدارس، اماکن عمومی و فرهنگسراها مورد استفاده قرار گیرد .

در ادامه این مراسم مسئول آتش نشانی شهرداری باقرشهر، گفت: در سالی که گذشت نیروهای آتش نشانی با قدرت در حوزه خدمات رسانی تمام تلاش و سعی خود را کردند تا موجب سرافرازیشان باشیم .

رضایی به تشریح عملکرد آتش نشانی پرداخت و تصریح کرد: امسال ۳۲۵ حریق، ۱۹۲ حوادث، ۵۴ احتیاط حادثه و ۱۷ نفر فوتی و همچنین آموزش شهروندی در مدارس ، حوزه های بسیج و مراکز درمان داشته ایم که ۳۵۰۰ نفر آموزش دیده اند .

وی با اشاره به مجموعه اقدامات آتش نشانی خاطرنشان کرد: تجهیز خودروی اسکانیا، ساخت انبار آتش نشانی، افتتاح ایستگاه شماره دو آتش نشانی باقرشهر، راه اندازی داوطلبین آتش نشانی، به روز رسانی لباس های آتش نشانی از کشور آلمان و اضافه کردن تجهیزات هیدرولیکی به سیستم اتش نشانی باقرشهر از مجموعه اقداماتی است که ما توسط همکاران با همت و یاری اعضای شورای شهر و شهرداری انجام داده ایم .

 گفتنی است؛ در پایان مراسم تجلیل که با اهدای لوح و هدیه به نیروهای آتش نشانی انجام گرفت ، داوطلبین آتش نشانی در مانور آتش نشانی شرکت کرده و بانوان و آقایان داوطلب خودروهای آتش گرفته را در این عملیات مهار کردند .

 

ارسال نظرات