محمد حسین میرلوحی در گفت وگو با «بسیج»:

توصیه اخیر امام خامنه‎ای به معنای عدم رقابت انتخاباتی نیست

این حقوق دان گفت: ساده لوحانه‎ ترین و ضعیف ترین برداشت از فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث پرهیز از دوقطبی سازی؛ خالی کردن صحنه انتخابات است و اینکه کسی در دور رقابت مقابل آقای روحانی قرار نگیرد.
کد خبر: ۸۷۵۶۰۱۱
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
حجت الاسلام سید محمد حسین میرلوحی حقوق دان و کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج پیرامون تاکیدات اخیر امام خامنه‎ای در پرهیز از دوقطبی و توصیه به فردی که قصد حضور در انتخابات را داشت عنوان کرد: ساده لوحانه‎ ترین و ضعیف ترین برداشت از فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث پرهیز از دوقطبی سازی، خالی کردن صحنه انتخابات است و اینکه کسی در دور رقابت مقابل آقای روحانی قرار نگیرد.

میرلوحی تصریح کرد: ما باید به محکمات مراجعه کنیم و آن صحبت هایی است که مقام معظم رهبری مکرر بیان فرمودند که از جمله انتخابات گذشته که تاکید بر حضور همه جناح‎ها و سلیقه‎ها در انتخابات داشتند؛ حتی در انتخابات سال 84 دو کاندیدی که از یک جناح خاص بودند و رد صلاحیت شده بودند توسط شورای نگهبان، خود مقام معظم رهبری با حکم حکومتی ولایت فقیه دستور دادند که آنها حضور پیدا کنند.

وی تاکید کرد: این تذکر و نصیحت اخیر مقام معظم رهبری نسبت به فردی که قصد حضور در انتخابات را داشت؛ به معنای عدم رقابت در عرصه انتخابات نیست، بلکه با حضور فردی که احتمال رد صلاحیت آن توسط شورای نگهبان بود صرفا موجی از یک حمایت‎های مردم درخصوص عدم صلاحیت وی مطرح می‎شد و باعث به جان هم افتادن مردم می‎شد و یک هیاهو و هیجان کاذب و دشمنی و کینه نسبت به سایر رقبا را نیز ایجاد می‎کرد نه رقابت سالم.

کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه یادآور شد: همچنان که توصیه ایشان نیز به این معنا نیست که جبهه‎های دیگری که کاندیدا دارند و علاقه‎مند به حضور هستند و سابقه اجرایی و توان مدیریتی کشور را دارند، وارد عرصه نشوند.
ارسال نظرات