دقایقی پیش :

اجلاسیه ملی 1880 شهید کهگیلویه و بویر احمد آغاز بکار کرد

کد خبر: ۸۷۵۵۷۱۶
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این کنگره در گفت و گو با خبرنگاران با یادآوری رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان شجاع این مرزو بوم در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: بیش از 600 نفر از مسئولان و مقام های کشوری و لشکری، فرماندهان نظامی، سرداران و خانواده های معزز شهدا و ایثارگران در طول پنج روز برگزاری این کنگره مهمان این استان خواهند بود.
سردار یدالله بوعلی با اشاره به اقدام ها و تلاش کمیته های 20 گانه ستاد کنگره شهدای استان کهگیلویه وبویراحمد در طول بیش از یک سال گذشته اظهار داشت: مردم محوری و همکاری بین بخشی مهمترین ملاک و مبنای اجرای تمامی برنامه ها و اقدام ها بوده است.
وی با تقدیر از آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان، سید موسی خادمی استاندار و تمامی مجموعه مدیران و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویر احمد در راستای مشارکت و همراهی آنها در ایجاد بستر مناسب برای برگزاری هرچه باشکوهتر و عزتمندانه این کنگره، افزود: دستاوردهای بزرگ و نهفته ای از هنرنمایی ها و ایثارگری های رزمندگان این استان در طول جنگ هشت ساله بدست آمده است.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزون بر 30 هزار سند مربوط به جنگ و جان فشانی های ایثارگران این استان ظرف یک سال گذشته تاکنون جمع آوری و تدوین شده است.
سردار بوعلی اظهار داشت: بیش از 36 هزار قطعه عکس و دست نوشته و چهار هزار سند در زمینه همکاری نهادها و سازمان های اداری در دوران جنگ از سوی حوزه بسیج ادارات و مجموعه استانداری کهگیلویه و بویر احمد برای نخستین بار جمع آوری شد.
وی تصریح کرد: تاکنون نیز حدود 145 عنوان کتاب با موضوع شهدا، خاطرات و تاریخ جنگ تهیه، تدوین و منتشرشده است.
وی ابراز داشت: بیش از هفت هزار یادواره شهدا در این مدت و ظرف یک سال گذشته نیز در سطح استان حتی در دورترین نقطه روستایی و عشایری برگزار شده است.
وی بیان کرد: روز دوم این کنگره نیز با عنوان یادواره 464 شهید دانش آموز کهگیلویه وبویراحمد و با سخنرانی وزیر و یا یکی از معاونان آموزش و پرورش برگزار می شود.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برنامه های پیش بینی شده برای سومین روز این کنگره با عنوان یادواره شهدای روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد با سخنرانی حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بیان خاطرات برخی فرماندهان و سرداران هشت سال دفاع مقدس نیز برگزار خواهد شد.
سردار بوعلی گفت: سخنران چهارمین روز این کنگره عظیم با عنوان یادواره شهدای زن استان نیز با حضور سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: قرائت پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و پخش گزیده ای از سخنان معظم له در دیدار اخیر مسئولان ستاد برگزاری کنگره سرداران و یکهزارو 880 شهید استان کهگیلویه وبویراحمد نیز آغازگر آیین اختتامیه این کنگره عظیم در روز 11مهر سالجاری خواهد بود.
وی ادامه داد: آیین اختتامیه این کنگره نیز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و مقامات کشوری و استانی برگزار خواهد شد.
سردار بوعلی برگزاری نخستین کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد را سرآغاز تحول معنوی برای ترویج بیش از پیش روحیه ایثار و شهادت در این استان ولایتمدار و سراسر شیعه دانست و گفت: اقدام های مهم و دستاوردهای بزرگی تاکنون در سایه این کنگره و در حوزه دفاع مقدس به دست آمده است.
وی زمان شروع برنامه ها را نیز از ساعت 9 صبح تا پیش از اذان ظهر در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) یاسوج ذکر کرد.
کهگیلویه وبویراحمد در هشت سال دفاع مقدس افزون بر 1880شهید، 9 هزار و 500 جانباز و 317 آزاده سرافراز را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
ارسال نظرات