عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سمنان:

IPC برای بانیان آن، ننگ تاریخی خواهد بود

امیر رضا ماندگار گفت:چنین قراردادی برای کشور خسارات جبران ناپذیری ببار خواهد آورد و کشور را دچار عقب ماندگی خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۵۵۶۹۵
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از سمنان؛ امیر رضا ماندگار فعال سیاسی و عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سمنان در دانشگاه دامغان در خصوص قرار دادهای جدید نفتیIPCگفت: با توجه به اطلاعات و تحقیقاتی که در خصوص این قرارداد صورت گرفته است، مطمئننا به امضا رساندن چنین قراردادی برای کشور خسارات جبران ناپذیری ببار خواهد آورد و حتی کشور را دچار عقب ماندگی نیز خواهد کرد.

این فعال سیاسی در دانشگاه دامغان همچنین مطرح کرد: IPCبرای مسئولین کشوری یک ننگ تاریخی خواهد بود و حتی برخی از کارشناسان در این حوزه از این نوع قرار داهای نفتی به عنوان کاپیتولاسیون نیز یاد کرده اند، با این تفاسیر شما می توانید به عمق فاجعه قراردادهای جدید نفتی پی ببرید.

وی افزود: رهبری در فرمایشات خود بارها و بارها بر حفظ منافع ملی در کشور تاکید داشته اند. ایشان همچنین امضا این قرار داد را در چهارچوب منافع و قوانین کشوری منوط کرده اند ولی متاسفانه در حال حاضر فرمایشات رهبری مغفول مانده است و حتی نسبت به برطرف کردن اشکالاتی که رهبری بر روی برخی از بندهای این قرارداد داشته اند اقدامی صورت نگرفته است.

ماندگار همچنین تصریح کرد:  مطمئننا مطالبه جنبش دانشجویی در خصوص این قرار دادهای جدید نفتی شفاف سازی مسئولین این حوزه می باشد و همچنین جنبش دانشجویی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می خواهد در برابر این خفت سکوت اختیار نکنند. البته برخی از رفتارها از سوی ریاست مجلس هم جای بسی تامل و تاسف دارد که نمونه ای آن در تصویب کمتر ازبیست دقیقه ای برجام یا ابلاغ IPC  در زمان تعطیلات مجلس می باشد.

این فعال سیاسی در دانشگاه در انتها خاطر نشان کرد: همانگونه که مطرح شد جنبش دانشجویی در مقابل این موضوع سکوت نخواهد کرد و مسئولین دولت تدبیر و امید باید با مردم شفاف باشند. هیچ چیز محرمانه ای بین دولت و ملت نباید باشد. محرمانه بودن موضوعات می شود قرار دادهای جدید نفتی، خود تحریمی ها و کرسنت ها که منافع کشور را به خطر خواهند انداخت. امیدواریم هرچه سریعتر نمایندگان مجلس به قضیه ورود کرده و در جهت رعایت پیش شرط های لازم اقدامات اساسی را انجام دهند.
ارسال نظرات