معاون اجرایی سپاه پاسداران با تاکید بر انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های بعدی:

هر تاریخی اگر خوانده نشود مردم محکوم به تکرار آن هستند

خبرگزاری بسیج: معاون اجرایی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مروری بر تاریخچه حکومت سلاطین و شاهان ایرانی و جدا شدن بخشی از کشور، بر انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل های آینده تاکید کرد و اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد.
کد خبر: ۸۷۵۵۴۳۰
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سردار حمید اصلانی، در آئین اختتامیه ششمین جشنواره مالک اشتر که با حضور سردار نصیری فرمانده و حجت الاسلام والمسلمین نظری مسئول نمایندگی ولی فقیه در   سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران و فرماندهان نواحی و جمعی از ائمه جماعت شهرستان های استان تهران برگزار شد، به تشریح فلسفه وجودی عاشورا و دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نشات گرفته از قیام عاشورا و رنگ و بوی محرم دارد. وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با ارج نهادن به دستاوردهای دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جنگ برای ما یک گنجینه بوده است و برای کشف زوایای پنهان آن و شناساندن آن به نسلهایی که جنگ را درک نکرده اند باید تلاش کنیم.  

وی ادامه داد: زبان و قلم برای بیان چهره واقعی این تصاویر مقدس الکن است و ترسیم نقش دوران دفاع به سادگی میسر نیست و باید برای معرفی رشحاتی از صحنه تکرار نشدنی این دوران پر افتخار به عنوان نسخه ای شفا بخش که در تمام برهه ها و تاریخ قابل استفاده است، برای نسل حاضر و نسل های بعد تلاش شود چرا که هر تاریخی اگر خوانده نشود محکوم به تکرار آن هستیم؛ بنابراین همه تجربیات چه آنها که اثرات منفی و چه مثبت بر تاریخ داشته باید منعکس شود.

سردار اصلانی با اشاره به اتفاقاتی که در دوره سلاطین در گذشته رخ داده تصریح کرد: در 5 قرن گذشته در هر نقطه ای هر وقت جنگی اتفاق افتاده در پایان دوره بویژه در دوران قاجار بخشی از خاک خود را از دست داده ایم حتی در دوره نادر شاه افشار که بهترین آنها بوده این اتفاق افتاده است  نزدیک ترین جنگ ها در سال 50 بوده است که ما در این سال بحرین را از دست دادیم و انگلیسی ها در یک معامله صوری بحرین را از ایران جدا کردند اما وقتی آنها را با هشت سال دوران پرافتخار دفاع مقدس مقایسه می کنیم ما در مقابل 64 کشور توانستیم بجنگیم و سر بلند از این نبرد بیرون بیاییم و حتی یک وجب از خاک مان را از دست ندادیم.

این یادگار دوران دفاع مقدس با تشریح جنگ هایی که به منظور نسل کشی مسلمانان بوسنی اتفاق افتاد اذعان کرد که صرب ها با ناجوانمردانه ترین روش ها مسلمانان را قتل عام کردند و حتی نظامیان صرب بر سر پسر یا دختر بودن جنین زنان باردار شرط بندی می کردند و شکم زنان را با سرنیزه پاره می کردند و ما در طی سه سال حضور در بوسنی و هرزه گوین با بومی کردن آموزش ها جلوی این واقایع فجیع تاریخی را گرفتیم و استکبار نتوانست به اهداف خود در این منطقه برسد.

در صحنه سوریه نیز با استفاده از تجارب ارزشمند دوران دفاع مقدس زمینه آزاد سازی بخش وسیعی از خاک این کشور را از لوث وجود تکفیری ها و داعش پاکسازی کردیم و جوهره دفاع مقدس را در فتح خان تومان و حلب می توان مشاهده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث اشراف و تاکیدات مقام معظم رهبری بر این موضوع اظهار داشت: باید بر روی سه عامل برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی نظارت صورت بگیرد تا شاهد ارتقاء کمی و کیفی برنامه ها باشیم. عوامل اجرایی و رده هایی که خوب عمل کرده اند تشویق کنیم و تذکرات لازم را به کسانی که کمتر کار کرده اند و مشکلات و نواقصی داشته اند بدهیم تا اشکالات و نواقص کاهش پیدا کند.     

 

ارسال نظرات