حاج موسی رضایی گفتگو با«بسیج»:

روضه خوان با دل مردم سر و کار دارد

مداح اهل بیت(ع) گفت: روضه خوان ها و مداحان با دل مردم سر و کار دارند و باید به نحوی سیم دلشان به جایی وصل باشد تا بتوانند با دل مردم ارتباط برقرار کنند و بر آنها تأثیر بگذارند.
کد خبر: ۸۷۵۵۱۶۴
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

حاج موسی رضایی مداح و روضه خوان اهل بیت (علیهم السلام) در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به نقش اخلاص و تواضع مداحان و روضه خوانان در تاثیر گذاری بیشتر بر مردم بیان داشت: روضه خوان ها و مداحان با دل مردم سر و کار دارند و باید به نحوی سیم دلشان به جایی وصل باشد تا بتوانند با دل مردم ارتباط برقرار کنند و بر آنها تأثیر بگذارند.

مداح اهل بیت(ع) در ادامه اظهار داشت: مطمئناً خلوص نیت و تواضع مداحان ارتباط مستقیمی با تاثیر گذاری در مجالس عزادراری خواهد داشت؛ نماز اول وقت و حتی ذکر گفتن قبل از ورود به مجلس امام حسین(ع) بسیار تاثیرگذار است. ما مداحان و روضه خوان ها باید رعایت هایی را در زندگی خود داشته باشیم که مردم به مجالس روضه بیایند و از معنویات روضه استفاده کنند.

حاج موسی رضایی درخصوص لزوم مطالعه دقیق مداحان بر کتب معتبر تاریخی و مقاتل و عدم ایجاد شبهه برای مردم خاطر نشان کرد: واضح است که مطالعه و تمرکز دقیق یک مداح بر مطالب تاریخی و حادثه عاشورا بر عدم ایجاد شبهات کمک خواهد کرد؛ امروز دوره ای نیست که مردم به مطالب دسترسی نداشته باشند و مطمئناً حرف هر کسی را به راحتی قبول نمی کنند و اگر روضه یا سخن جدید و غریبی را بشنوند سریعاً پیگیری می کنند لذا کسی که می خواهد مطلبی ارائه دهد باید قبلش مطالعه کند.

مداح اهل بیت یادآور شد: بنده خودم در ماه مبارک رمضان پای منبر حاج آقا انصاریان و آقای هاشمی نژاد می روم تا احکام، مطالب، حدیث و روضه بشنوم چون علما موثق اند و وقتی حرف می زنند حرفشان مستند تر از یک مداح است البته مداح هم بر اساس مستند روضه می خواند اما شاید با زبان شعر مقداری تغییرات در آن ایجاد شود. اما یک عالم عین روایت را می خواند.

حاج موسی رضایی در خاتمه تصریح کرد: الان گرچه برخی مداحی ها یک مقداری به سبک و سمت دیگری رفته و به مقاتل و روایات کمتر توجه می شود اما کسی که در فضای روضه خوانی و مقتل خوانی است طبیعتاً باید مطالعه کند تا بتواند مطلب مستند و خوبی ارائه کند.


ارسال نظرات