وزیر ارشاد با نماینده ولی‌فقیه در کردستان دیدار کرد

جنتی: سال گذشته یک ریال هم به فیلم‌های فاخر اختصاص نیافت/ سال گذشته دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعتباری به توسعه فعالیت‌های قرآنی اختصاص نداد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سالانه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی حدود 200 میلیارد تومان را برای توسعه فعالیت‌های قرآنی می‌گذاشت اما به دلیل خشکسالی مالی، سال گذشته یک ریال پرداخت نشد.
کد خبر: ۸۷۵۵۰۵۸
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی جنتی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان اظهار داشت: بودجه فرهنگی کل کشور هفت هزار و 100 میلیارد تومان بوده که فقط هزار میلیارد تومان آن به ارشاد اسلامی اختصاص یافته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: 400 تا 500 میلیارد تومان از کل بودجه فرهنگی به صدا و سیما، حدود 500 میلیارد تومان به سازمان تبلیغات و مابقی به دستگاه‌ها و بخش‌های دیگر اختصاص می‌یابد.

وی گفت: سالانه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی حدود 200 میلیارد تومان را برای توسعه فعالیت‌های قرآنی می‌گذاشت اما به دلیل خشکسالی مالی، سال گذشته یک ریال پرداخت نشد.

جنتی بیان کرد: 10 میلیارد تومان هم در سال به فیلم‌های فاخر اختصاص می‌دادند که سال گذشته یک ریال هم برای این مورد اختصاص نیافت.

وی با عنوان اینکه پرداخت حقوق و یارانه در اولویت است، گفت: بیشتر وزرا اعتقاد دارند که با حدود هفت میلیون جمعیت زیرپوشش نهادهای حمایتی، جمعیت واجدین شرایط یارانه به بیشتر از 10 میلیون نفر نمی‌رسد.

گفتنی است؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر دو روزه به استان کردستان، دیروز ضمن دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر کردستان، در اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان حضور یافت و امروز هم از پروژه تالار مرکزی شهر سنندج، سینما شیدا بازدید کرد.

ارسال نظرات