جاسمین دوراکوویچ فیلمساز بوسنیایی:

جشنواره مقاومت الهام بخشی برای ظلم ستیزی است

جاسمین دوراکوویچ گفت: جشنواره مقاومت به خوبی می‌تواند الهام بخش کشورهای منطقه برای مستقل بودن و ظلم ستیزی باشد.
کد خبر: ۸۷۵۴۵۷۱
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، جاسمین دوراکوویچ فیلمساز، تهیه کننده و نویسنده بوسنیایی و بنیانگذار شبکه تلویزیونی دوپودو در سارایوو بوسنی هرزگوین است. او بعنوان هیات داوران فیلم های داستانی بلند در چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت حضور دارد.

وی در ابتدا درباره خود به خبرنگار فارس گفت: من چهار فیلم بلند ساخته ام و قبلا رئیس تلویزیون ملی بوسنی بودم. او از این که برای ولین بار به ایران آمده بسیار احساس خوشحالی می کند و اظهار می کند که سال ها دلش می خواسته به ایران سفر کند. به گزارش روابط عمومی چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت، این فیلمساز بوسنیایی  حضورش در ایران را نه تنها از جهت آشنایی با سینما و فیلم های ایرانی موثر می داند، بلکه از نظرش جشنواره مقاومت محل خوبی برای آشنا شدن بیشتر با سینمای منطقه و فیلم های آن داشت.

وی ادامه می دهد: ارتباط و برقراری مباحث گوناگون در کنار فیلمسازان دیگر، فرصت بزرگی برای من بوده و از نظر من که به عنوان عضو هیات داوران فیلم های زیادی را دیده ام، فیلم های خوبی در این جشنواره حضور داشته اند. فیلم هایی که در شرایط فعلی دنیا، مشکلات فراوان بجود آمده توسط قدرت های بزرگ را در دنیا نمایش می دهند و من که از کشوری می آیم که جنگ را در همه ابعاد تجربه کرده ام، کاملا درک می کنم که سیاست چگونه می تواند تاثیر در زندگی و جهان افراد بگذارد. از این نقطه نظر به نظرم ایران که کشوری امن و با ثبات است بسیار می تواند نقش مهمی در نمایش و گسترش مقاومت در این منطقه ناآرام ایفا کند.

وی اینگونه ادامه می دهد: ایران به خوبی می تواند با سینما و فیلم هایش، و همچنین این جشنواره مقاومت، الهام بخش کشور های منطقه برای مستقل بودن و ظلم ستیزی باشد و اعتماد به نفس خوبی به آن ها دهد. حتی نه تنها ایران و منطقه، بلکه به نظرم جشنواره مقاومت می تواند پیام رسان مشکلات جهانی هم باشد.

دوراکویچ  جشنواره مقاومت را فرصتی فوق العاده برای خودش برای شناخت مقاومت و رویکرد مقاومت از درون کشوری می داند که خود پیام اور آن است.

ارسال نظرات