معاون اجرایی و اداری شورای عالی استان‌ها:

دولت‌ها توازن دیده‌شده در قانون اساسی را نادیده می‌گیرند/ توازن منطقه‌ای بدون توجه به نقش‌ مردم محقق نمی‌شود

معاون اجرایی و اداری شورای عالی استان‌ها گفت: قانون اساسی توازن منطقه‌ای در بحث توسعه را دیده است، اما دولت‌ها و مجلس آن را نادیده گرفته‌اند و اگر می‌خواهیم توازنی صورت بگیرد باید این قانون را به صورت کامل اجرا کنیم.
کد خبر: ۸۷۵۴۳۲۱
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، منصور روشناسی پیش در افتتاحیه پنجاه و ششمین اجلاس مشترک مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی استان‌ها و شهرهای مرکز استان‌های کشور در سنندج، اظهار کرد: امروز شوراهای اسلامی پس از گذشت چهار دوره به جایگاهی واقعی خود رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه جلوگیری از تبعیض و تحقق توازن منطقه‌ای یکی از اهداف تشکیل شورای عالی استان‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: هر اعتباری که در حوزه عمرانی هزینه می‌شود باید زیر نظر شورای عالی استان‌ها باشد و همین امر می‌تواند بستر تحقق عدالت توسعه‌ای در سراسر کشور را فراهم سازد.

معاون اجرایی و اداری شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: توازن در بودجه است و اگر بودجه به درستی توزیع و هزینه شود شاهد توازن توسعه‌ای در کشور خواهیم بود.

روشناسی افزود: جلوگیری از تبعیض از برنامه‌های عمرانی و رفاهی شکل می‌گیرد و شورای عالی استان‌های با جدیت هرچه تمام دنبال این مهم است.

وی اضافه کرد: قانون اساسی توازن را دیده است، اما دولت‌ها، مجلس آن را نادیده گرفته‌اند و اگر می‌خواهیم توازنی صورت بگیرد باید این قانون را به صورت کامل اجرا کنیم.

معاون اجرایی و اداری شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه توازن منطقه‌های و تحقق عدالت در توسعه کشور بدون توجه به نقش‌آفرینی مردم محقق نخواهد شد، خاطرنشان کرد: کشورهای دنیا این مهم را پشت سر گذاشته‌اند و ما نیز باید از ظرفیت‌های اقشار مردم در راستای توسعه پایدار و متوازن گام برداریم.

پیگیری بحث جذب سرمایه‌گذار برای توسعه عمران شهری

روشناسی پیگیری بحث جذب سرمایه‌گذار برای توسعه عمران شهری را از اولویت دور چهارم شوراها در آخریت سال فعالیت آنها عنوان کرد و اظهار داشت: پیگیری جدی مسائل و تلاش در راستای اجرای برنامه‌ها از سوی شوراهای شهر و روستا در این سال پایانی به صورت ویژه دنبال شود.

وی خواستار اطلاع‌رسانی فعالیت‌های شوراها با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها شد و خاطرنشان کرد: باید با اطلاع‌رسانی کافی در مورد اقداماتی که انجام گرفته است، بستر مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخاب دور پنجم فعالیت شوراهای اسلامی را در کشور فراهم سازیم.

معاون اجرایی و اداری شورای عالی استان‌ها گفت: علی‌رغم تمام تنگناهایی که در کشور ما وجود داشته شوراها و شهرداری‌ها کارهای بسیار خوبی در حوزه عمرانی و ارائه خدمات به مردم انجام داده‌اند که باید به نحو مطلوب اطلاع‌رسانی شود.

روشناسی اظهار کرد: اگر مردم بفهمند که خواسته‌هایی که داشته‌اند تحقق پیدا کرده است قطعا در انتخابات آینده با شور و اشتیاق بیشتری مشارکت و در نتیجه بستر ورود افراد توانمند به این عرصه فراهم می‌شود.

وی در پایان گفت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از سوی شورای عالی استان‌ها مجمع تشخیص مصلحت نظام شرایط قانون‌گذاری و اختیارات شوراها را مصوب و بر اساس آن اقدام خواهد شد.

ارسال نظرات