گردآورنده پوستر کتاب «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»

تهاجم‌های امنیتی تا فرهنگی آمریکا را به تصویر کشیدیم

گردآورنده پوستر کتاب «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» گفت: در این اثر به مضامین تهاجم امنیتی، تهاجم نظامی، تهاجم سیاسی، تهاجم اقتصادی و تهاجم فرهنگی آمریکا پرداختیم که خواندن و فهم آن برای تمام مخاطب راحت است.
کد خبر: ۸۷۵۳۹۲۲
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، پوستر کتاب «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» مشتمل بر 83 پوستر از هنرمندان مطرح کشور به گردآوری «محسن مقدادی» در 194 صفحه رنگی در قطع خشتی بزرگ به چاپ رسید.

محسن مقدادی درباره دلیل پرداختن به موضوع این پوستر کتاب در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بعد از آغاز اجرای برجام و مشاهده تهاجمات اقتصادی آمریکا علیه ایران، با همراهی دوستان نویسنده و هنرمند اقدام به گردآوری مجموعه اقدامات آمریکا علیه ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز کردیم.

وی ادامه داد: گردآوری این پوستر کتاب حدود 7 ماه طول کشید. هدف‌مان این بود که بیشتر استراتژی‌های آمریکا علیه ایران را توضیح دهیم تا اینکه به اقدامات آنها بپردازیم؛ چون اقدامات بسیار زیاد است؛ به عنوان مثال در حوزه ترور، بیش از 10 شکل ترور فیزیکی و شخصیتی افراد حقیقی، حقوقی و دانشمندان علیه ایران انجام داده‌اند. اگر می‌خواستیم کتاب گردآوری کنیم که تمام هجمه‌های آمریکا علیه ایران گنجانده شود، فکر می‌کنم یک دایره‌المعارف تألیف می‌شد.

گردآورنده پوستر کتاب «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» یادآور شد: در این پوستر کتاب سعی کردیم به مجموعه اقدامات و سیاست‌های آمریکا علیه ایران با مضامین تهاجم امنیتی، تهاجم نظامی، تهاجم سیاسی، تهاجم اقتصادی و تهاجم فرهنگی بپردازیم.

وی در شرح پرداختن به 5 دوره از هجمه آمریکا علیه ایران گفت: بعد از روی کار آمدن جمهوری اسلامی ایران، آمریکایی‌ها دست به تهاجم امنیتی زدند که در این بخش به تجزیه ایران، کودتای نقاب و حمله‌ای دیگر که منجر به شکست آمریکا در طبس شد، پرداخته شده است.

مقدادی یادآور شد: بخش بعدی این کتاب مربوط به تهاجم نظامی است که به هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران پرداختیم. بخش سوم این پوستر کتاب، به تهاجم سیاسی آمریکا علیه ایران اختصاص دارد. با توجه به شکست‌هایی که آمریکایی در این تهاجم‌ها خوردند، آنها به سمت تهاجم اقتصادی روی آوردند و سعی کردند با اجرای تحریم‌ها علیه ایران اهدافشان را دنبال کنند. البته تهاجم اقتصادی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود، اما ناکامی‌هایی هم داشتند و در این برهه بیشتر روی این تهاجم اصرار داشتند.

وی بیان داشت: بعد از فتنه 88 آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که بهترین راه برای تضعیف نظام، تضعیف ولایت فقیه و جنگ نرم است لذا تهاجم فرهنگی را دنبال کردند. البته ما در این پوستر کتاب سعی کردیم تمام مطالب را از اعترافات نویسندگان آمریکایی‌ها و غرب گردآوری کنیم.

گردآورنده پوستر کتاب «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» با اشاره به دلیل انتشار متن به همراه پوستر، گفت: با این روش هضم اتفاق‌ها نوجوانان، جوانان و بزرگسالان قابل هضم است. برای هر موضوع 500 کلمه چکیده آماده کردیم که هم خواندنش برای مخاطب راحت باشد و هم این کتاب از حالت هنری خارج نشود.

وی افزود: در این پوستر کتاب 15 نفر کار گرافیک را انجام دادند که در 53 پوستر طراحی کردند؛ علاوه بر این از 30 پوستر که قبلاً توسط نهضت مردمی پوستر انقلاب طراحی شده بود، استفاده کردیم.

ارسال نظرات