سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفتگو با«بسیج»مطرح کرد

اعزام کارشناسان آتش نشانی برای آموزش رایگان به مدارس

جلال ملکی گفت: سازمان آتش نشانی با شروع فصل مدارس کارشناسان خود را به مدارس، کارگاه ها و مراکز صنعتی فرستاده است که به صورت کاملاً رایگان اموزش های تئوری و عملی را در اختیار افراد قرار می دهیم.
کد خبر: ۸۷۵۳۹۰۳
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج به مناسب روز آتش نشانی و ایمنی اظهار داشت: تنها درخواست ما از هموطنان این است که مراقب خود باشند و در محیط زندگی و کار ایمن زندگی کنند و این خیلی ساده است.

وی با بیان اینکه توصیه های کارشناسان آتش نشانی از منابع مختلف فقط برای تامین ایمنی مردم است افزود: سازمان آتش نشانی با شروع فصل مدارس کارشناسان خود را به مدارس، کارگاه ها و مراکز صنعتی فرستاده است که به صورت کاملاً رایگان اموزش های تئوری و عملی را در اختیار افراد قرار می دهیم و با این اوصاف دیگر انصاف نیست باز شاهد این باشیم که برخی افراد کوچکترین اهمیتی برای مسائل ایمنی قائل نباشند و با بی احتیاطی نه تنها جان خود بلکه جان و سرمایه دیگران را نیز به سادگی با خطر مواجه می کنند.

ملکی خاطر نشان کرد: همکاری و همراهی مردم با سازمان آتش نشانی می تواند بستر فرهنگ ایمنی را گسترده تر کند؛ تمام تلاش ما گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است و امیدوارم به سمت جامعه ایمن پیش برویم.

سخنگوی سازملان آتش نشانی تصریح کرد: ما در کلانشهر تهران همواره مشکلاتی را داریم؛ روزانه 300 مورد حادثه داریم و آمار نشان می دهد تهران یکی از شهر های پرحادثه دنیا محسوب می شود؛ لذا توقع داریم با کمک شهروندان و ساکنان شهر تهران آمار تلفات ناشی از حوادث را کاهش دهیم.

وی در خاتمه گفت: مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران تا به این لحظه همکاری خوبی داشتند و از مدیریت شهری تشکر ی کنم، در حال حاضر سازمان آتش نشانی با 15 سال قبل از نظر تعداد ایستگاه ها، وضعیت تجهیزات، علوم تخصصی آتش نشانی و استخدام نیروهای جدید قابل مقایسه نیست اما از مسئولان دیگر یعنی دولت و مجلس تقاضا داریم که از هر طریقی که می توانند به این قشر زحمتکش و نیروهای امدادی کمک کنند دریغ نکنند؛ الان در برخی مسائل ما نیاز به همکاری عزیزان خارج از شهرداری و شورای شهر خصوصاً مجلس و دولت داریم که رئوفانه تر و مهربانانه تر به این قضیه نگاه کنند و مشکلات هم حل شود.


ارسال نظرات