با معرفی نفرات برتر

همایش استانی شعر دفاع مقدس در مریوان پایان یافت

همایش استانی شعر و ادبیات دفاع مقدس با معرفی نفرات برتر در شهر مریوان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۷۵۳۶۷۴
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس و با حضور شعرای متعهد کردستانی همایش استانی شعر و ادبیات دفاع مقدس سه‌شنبه‌شب در یادمان شهدای گمنام مریوان برگزار شد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان مریوان در این همایش با تبریک هفته دفاع مقدس به مردم متدین و انقلابی ایران اسلامی اظهار کرد: دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی امری مهم و وظیفه ای ملی و همگانی است.

حبیب عیسی‌زاده افزود: نقش اصحاب فرهنگ و هنر در انتقال ارزش های دفاع مقدس بسیار مهم و کلیدی است و انتظار می‌رود شعرا و ادبای متعهد و انقلابی در این خصوص به ایفای نقش بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: نقش سازمان بسیج هنرمندان در راستای حمایت و بهره‌مندی از ایده‌ها و نظرات اصحاب فرهنگ و هنر ویژه و ستودنی است و از خدمات این سازمان شایسته تقدیر است.

فرماندار مریوان نیز در این همایش با تبریک هفته دفاع مقدس به جایگاه هنر انقلاب اسلامی در اعتلای ارزش‌ها و مبانی فرهنگی در جامعه اشاره کرد و افزود: نقش هنرمندان متعهد در ترویج آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بسیار اساسی است.

محمد فلاحی اظهار داشت: برگزاری شب شعر و همایش‌های تخصصی با موضوع دفاع مقدس نقش مهمی در حفاظت از ارزش‌های والای دفاع مقدس و سیره شهدا دارد و همه تلاش‌ها در این راستا شایسته تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان مریوان با اهدای ده‌ها شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر سرفراز دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده است و مردم مرزدار این خطه همواره آماده دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی هستند و در این میان نیز شعرا و ادبای متعهد می‌توانند با خلق آثاری فاخر بر ماندگاری این پیام‌ها بیافزایند.

در ادامه این همایش نیز یاد و خاطره شهید فارس خالدی هنرمند بسیجی مریوانی گرامی داشته شد و از 6 شاعر برتر استان در حوزه دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات