خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه شهداء:

گردشگری دفاع مقدس در آذربایجان غربی توسعه داده می‌شود

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین سپاه شهدا استان با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی گردشگری دفاع مقدس در این خطه از کشور توسعه داده می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۲۵۶۳
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سرهنگ جلیل وحیدی در مراسم نخستین اکران عمومی فیلم مستند "ارومیه شهر بین‌الملل" که هم‌زمان با آئین روز جهانی گردشگری و با حضور جمعی از مدیران، روسای دستگاه‌های دولتی و عمومی آذربایجان غربی، فعالان حوزه گردشگری و اصحاب رسانه استان در سالن همایشهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی برگزار شد اظهار داشت: مستند ارومیه شهر بین‌الملل اثر زیبایی است که برای معرفی شهر ارومیه ساخته شده اما لازم است چنین اثری با ویژگی‌های مطلوب برای استان آذربایجان غربی و معرفی همه ظرفیتهای آن ساخته شود.

وی تصریح کرد: به رغم زندگی در جغرافیای ارومیه و استان آذربایجان غربی هنوز با زیبایی‌ها و ظرفیت‌های کم نظیر این منطقه آشنایی کافی وجود ندارد بنابراین ساخت و تولید آثاری مثل مستند ارومیه شهر بین‌الملل می‌تواند به روند بازشناسی منطقه بیش از پیش کمک کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: این استان جغرافیا و مناطق و بکر و دیدنی فراوانی دارد که بسیاری از آنها در حوزه گردشگری مربوط به دفاع مقدس نیز واقع شده بنابراین توسعه گردشگری دفاع مقدس و اعزام کاروانهای راهیان نور به قسمتهای مختلف استان می‌تواند به عنوان یک شاخه تاثیرگذار از صنعت گردشگری مود توجه همگان باشد.

وی همه دستگاه‌ها و مدیران تاریخ آذربایجان غربی در معرفی نشدن ظرفیتهای گردشگری آذربایجان غربی مقصر دانست و اظهار داشت: اکنون زمان برخورد با مقصران نیست بلکه باید با همکاری همگانی بسترهای معرفی ظرفیتهای این منطقه فراهم آورده شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌ای ما بین سپاه شهدا استان با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گردشگری دفاع مقدس در این خطه از کشور توسعه داده می‌شود.

وحیدی تصریح کرد: گردشگری دفاع مقدس از اهمیت فوق‌العاده برخوردار است چرا که ایران اسلامی در طول جنگ 213 هزار شهید، 44 هزار آزاده و 553 هزاز جانباز تقدیم وطن کرده است بنابراین باید این همه رشادت و شهامت به انواع مختلف حفظ شده و به نسل‌های آینده انتقال داده شود.

ارسال نظرات