مدیریت ارتباطات و امور رسانه بنیاد فرهنگی روایت:

برنامه های گسترده بنیاد فرهنگی روایت در هفته دفاع مقدس

انجمن ها و موسسات زیر مجموعه بنیاد فرهنگی روایت همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه های مختلفی را در حوزه فیلم، کتاب، برنامه های تلویزیونی و تئاتر برای عموم عرضه می دارند
کد خبر: ۸۷۵۱۴۲۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

 به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج، انجمن ها و موسسات زیر مجموعه بنیاد فرهنگی روایت همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه های مختلفی را در حوزه فیلم، کتاب، برنامه های تلویزیونی و تئاتر برای عموم عرضه می دارند.

بر اساس این گزارش،یکی از مهمترین برنامه هایی که در این روزها شاهد آن هستیم، برگزاری چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت می باشد که تعداد بسیاری از آثار تلویزیونی، سینمایی، مستند، کوتاه، کلیپ، فیلمنامه و آثار تبلیغی را با موضوع دفاع مقدس و مقاومت و انقلاب اسلامی تولید شده در دو سال اخیر را مورد ارزیابی قرار می دهد و جالب است که در این میان تعداد قابل توجهی از آثار حوزه مقاومت متعلق به فیلمسازان سایر کشورهای جهان می باشند.
همچنین موسسه روایت فتح در ایام هفته دفاع مقدس مجموعه در محاصره را در 8 قسمت بر روی آنتن شبکه سوم سیما عرضه داشته است.
گفتنی است: مجموعه هفت قسمتی دشت آزادگان که روایت روزهای آغازین جنگ در دشت آزادگان می باشد، از شبکه اول سیما پخش می شود.
داستان جنگ، روایت، زندگی نیز برنامه ای گفتگو محور می باشد که از شبکه مستند سیما پخش گردیده و شامل گفتگوهایی جذاب و شنیدنی با چهره های فرهنگی، هنری، نظامی و ...با موضوع دفاع مقدس است.
در همین ایام همچنین انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس مجموعه ای از فیلم های کوتاه تولیدی خود را به نام های حذف کامل به کارگردانی رخشان درخشانی، نیستان به کارگردانی ابراهیم ایرج راد ، سمیه ساخته علی خسروی، ننه هما ساخته داوود جبلی ، ماشین شیطان ساخته مجتبی اسماعیل زاده و دو فیلم حمایت شده توسط این انجمن به نام های گذر و انجماد عقرب را بر روی آنتن شبکه دوم سیما برده است.
رو نمایی از سه فیلم پسر به کارگردانی یوسف یزدانی، پدر به کارگردانی سعید والی نژاد و مادر ساخته علی سقفی در برنامه سینما روایت، از دیگر فعالیت های انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در این ایام می باشد.
انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس نیز با بر پایی نمایشگاه های عکس هشت سال دفاع مقدس در زاهدان، مازندران، گیلان و کهگیلویه و بویراحمد و رونمایی از کتاب عکس سعید صادقی از سری کتب عکاسان جنگ در این هفته حضوری فعال در عرصه هنر مقاومت داشته است.
انتشارات روایت فتح نیز کتاب قفنوس سوخته که روایت زندگی شهید بهروز فلاحت پور می باشد را در محل مصلای تهران در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، رونمایی خواهد کرد و نشستی را نیز به نقد و بررسی کتاب شبیه خودش با موضوع شهدای حرم، شهید حامد جوانی اختصاص خواهد داد.
لازم به ذکر است: در هفته دفاع مقدس برنامه هنرواره با محوریت فعالیت های بنیاد فرهنگی روایت نیز هر روز از شبکه خبر بر روی آنتن می رود.

ارسال نظرات