جواد جباری مديرعامل بنياد فرهنگي روايت :

جشنواره فرصتی برای افشای صاحبان زر و زور و تزویر

وی با اشاره به بیداری کشورهای جهان و بویژه کشورهای منطقه؛ این بیداری را ثمره گفتمان انقلاب اسلامی دانست و یادآورشد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران،درس مقاومت و ایستادگی را در مقابل حکومت های استکباری آموخت
کد خبر: ۸۷۵۱۴۱۵
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج، جواد جباری  مديرعامل بنياد فرهنگي روايت  در مورد تاثیرگذاری جشنواره فیلم مقاومت طی دوره های گذشته بر گفتمان انقلاب اسلامی گفت:از سال 89 «جشنواره فیلم دفاع مقدس» با رویکرد بین المللی با نام «جشنواره فیلم مقاومت» مطرح شد. این درحالی بود که تا قبل ازاین تغییرعنوان ، عمده اهداف جشنواره بیشتر ناظر بر مسائل داخلی بود اما از سال 89 تلاش گردید تا اهدافی که انقلاب اسلامی به دنبال آن بوده است در اهداف و سیاست گذاریهای آن بویژه در بخش بین الملل لحاظ شود و بر اساس سیاست های اتخاذی ، آثار پذیرفته شوند. لذا در ابتدای امر انتظار نبود که آثار خیلی در جهت گفتمان انقلاب اسلامی باشد اما به مرور که جشنواره، سیاست های خودش را بیشتر تبیین کرد ما شاهد این حرکت بودیم و به نظر می رسد که هر چه جلوتر می رویم دست یابی به این اهداف نزدیک تر می شود.


وی با اشاره به بیداری کشورهای جهان و بویژه کشورهای منطقه؛ این بیداری را ثمره گفتمان انقلاب اسلامی دانست و یادآورشد: پیروزی  انقلاب اسلامی ایران ، درس مقاومت و ایستادگی را در مقابل حکومت های استکباری آموخت و انقلاب ایران همچون الگویی منحصربفرد توانست در دیگر کشورها خودش را ارائه نماید. ضمن اینکه در کنار گفتمان انقلاب اسلامی مباحث فرهنگی - هنری توانست با همین دیدگاه خودش را در کشورهای جهان اثبات کند به گونه ای که جشنواره فیلم مقاومت بتواند به مدد سینما، روح ایستادگی و مقاومت را در میان دیگر کشورها جاری سازد و آن را به یک جریان تبدیل کند که خوشبختانه  این اتفاق در حال انجام است و آثارارسال شده نشان می دهد که گفتمان انقلاب اسلامی، تاثیرات خودش را بر روی فیلمسازان دنیا گذاشته است.

جباری درمورد وضعیت «طرح جامع شهرک سینمایی دفاع مقدس» که چند سالی است مطرح شده است از آماده شدن فاز یک این طرح جامع خبر داد و یادآور شد: هم اکنون تمامی ساخت و سازهایی که در شهرک سینمایی دفاع مقدس اتفاق می افتد بر اساس همین طرح است اما به دلیل اینکه زمین این شهرک معارض دارد و وضعیت زمین شهرک از نظر قانونی نیاز به حل مسائل حقوقی دارد و بعد از آن است که ما می توانیم بر اساس سند قطعی به صورت جدی و مستمر به ساخت و سازطرح جامع بپردازیم.

به گفته این مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت، ساخت و ساز در شهرک سینمایی دفاع مقدس نیازمند یک پروسه ده ساله است ضمن اینکه فضاهایی نیز برای گسترش شهرک دیده شده است ان شا الله این شهرک در آینده یک مجموعه سینمایی، تفریحی، گردشگری و آموزشی خواهد شد.

وی در مورد استقبال بیشمار کشورهای دنیا از جشنواره فیلم مقاومت این استقبال را نشانه اهمیت موضوع عنوان کرد و با بیان اینکه این استقبال می تواند با اطلاع رسانی بیشتر گسترده تر شود اظهارداشت: اما در همین حد هم اثبات می کند که نه تنها هدف گیری جشنواره درست بوده و جایگاه خودش را پیدا کرده است بلکه علاقه مندان این حوزه در جهان نیز، جشنواره را شناخته اند و با توجه به این استقبال می توان جشنواره های آتی را بسیار پربارترازاکنون پیش بینی کرد چرا که این جشنواره نشان داد دغدغه خیلی از هنرمندان دنیا، بحث مقاومت است.

جواد جباری در مورد واکنش رسانه های صهیونیستی و استکباری نسبت به جشنواره فیلم مقاومت تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی جشنواره فیلم مقاومت، ایستادگی در مقابل زیاده خواهی های صهیونیزم و استکبار جهانی است و معلوم می شود این جشنواره و موضوعات آن به هدف اصابت کرده و آنها را از یکه تازی به موضوع انفعال کشانده و از سوی دیگر بیانگر میزان آسیب پذیری و پایین بودن آستانه تحمل آنان است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت تصریح کرد: آنچه را که ما در جشنواره فیلم مقاومت به دنبال آن هستیم این است که این جشنواره باید فرصتی را فراهم کند تا کسانی که در قالب فیلم می توانند سخن پابرهنگان، مستضعفین، مظلومیت مظلومان، ظلم و جنایت ظالمان و مکر و حیله صاحبان و زر و زور و تزویر در اقصی نقاط عالم را افشا کنند، تریبون داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری برخی از کارگاهها و کلاس های آموزشی در این دوره از جشنواره فیلم مقاومت گفت: ما در این دوره شاهد برگزاری یکسری کارگاههای آموزشی برای طیف جوانان علاقه مند به حوزه فیلم بویژه برای کشورهای همسایه که بهره کمتری از تولید فیلم و سینما دارند خواهیم داشت چرا که این کشورها امروزه نیازمند فیلمسازانی هستند که با بهره گیری از این هنر، ایستادگی مردم کشورشان و سایر کشورهای آزاده را به نمایش بگذارند.

جباری در خاتمه ضمن تشکراز همه کسانی که برای برگزاری این جشنواره تلاش می کنند ابراز امیدواری کرد که این جشنواره بتواند سهم خود را نسبت به دغدغه مند کردن فیلمسازان به حوزه دفاع مقدس و مقاومت ادا کند.


ارسال نظرات