سلیمی در گفتگو با «بسیج»:

اهمیت حضور در اسکار جای بحث دارد/ لزوم انتخاب فیلمی که نماینده واقعی ایران باشد

نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: اساسا چقدر اهمیت دارد که فیلم های ما در بعضی از جشنواره ها حضور داشته باشند؟ بودن ما در هر جشنواره باید موید این باشد که این فیلم نماینده سینمای ایران در آنجا است.
کد خبر: ۸۷۵۰۶۴۶
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
سهیل سلیمی نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به انتخاب فیلم "فروشنده" به عنوان نماینده ایران در اسکار گفت: ما اگر در یک جشنواره ای شرکت می کنیم طبیعتا باید به گونه ای باشد که هویت سرزمینی خود را در آن حفظ کنیم و به عنوان یک فیلم و نماینده سینمای ایران در آنجا حضور داشته باشیم.

وی افزود: من فیلم فروشنده را ندیده ام و راجع به آن قضاوت نمی کنم اما حضور ما در هر جشنواره باید موید این باشد که این فیلم از سینمای ایران در آنجا حضور دارد با مشخصات ایران یعنی ویژگی های سرزمینی و ایدئولوژیک ایران، مسئله ای که در این موارد خیلی جدی است این است که اساسا چقدر اهمیت دارد که فیلم های ما در بعضی از جشنواره ها حضور داشته باشند؟!

سلیمی تصریح کرد: جشنواره های متعدد و زیادی در دنیا برگزار می شود و هر کدام با شیوه ها و سلیقه های خاصی اداره می شوند من فکر می کنم اگر ما الزام داریم و فکر می کنیم که حتما باید در اسکار و جشنواره های دنیا باشیم طبیعتا باید فیلم هایی را انتخاب کنیم که اولا فیلم خیلی خوبی باشد و این واقعا خیلی مهم است خوب بودن فیلم و توانمندی فیلم در رقابت با فیلم های دیگر که از جاهای دیگر دنیا می آیند. دوم اینکه باید به صورت واقعی نماینده فیلم های ایران باشد و حالا امیدوارم این اتفاق بیفتد ولی به نظرم باید نگاه اینچنینی به جشنواره های مختلف داشت.

ارسال نظرات