مهندس فخرالدین فاضلی:

فعالیت بسیج مهندسین کشاورزی در فصل تابستان +تصاویر

گزارشی از فعالیت کانون بسیج مهندسین کشاورزی دره شهر در فصل تابستان
کد خبر: ۸۷۵۰۵۲۶
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

به گزارش سرویس بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خبرگزاری بسیج،یکی از برنامه های مهم کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان دره شهر در سه ماهه فصل تابستان برگزاری همایش فصلی علمی کردن کشاورزی باحضور تعدادی از کشاورزان بوده است. مهندس فاضلی مدیر کانون بسیج مهندسین  کشاورزی سپاه ناحیه دره شهر با بیان مطلب فوق ، افزود این نوع برنامه در راستای کمک به علمی کردن کشاورزی با استفاده از علم روز کشاورزی و تجربیات موفق کشاورزان نمونه اجرا می شود. وی در ادامه گفت در این همایش ، مهندس فیلی مدیر جهادکشاورزی شهرستان دره شهر در جمع کشاورزان با بیان برنامه های کلان وزارت جهادکشاورزی در سال جاری ، خواستار همکاری کشاورزان برای مصرف بهینه آب با اجرای آبیاری نوار تیپ در سطح مزارع شد. مدیرکانون عنوان کرد در این همایش مهندس زاهد زینی وند کارشناس حفظ نباتات در خصوص مبارزه با علف های هرز مزارع ذرت و میزان سموم بکارگیری شونده توضیحاتی مبسوطی ارائه نمود.

مهندس فاضلی ، اجرای اردوهای جهادی با حضور خواهران و برادران در فصل تابستان را یکی دیگر از برنامه های کانون بسیج مهندسین کشاورزی دره شهر عنوان کرد و گفت در این اردوها  گروههای جهادی خواهران و برادران در سطح مزرعه یا منازل بهره برداران کشاورزی حضور یافتند و موارد فنی و علمی مورد نیاز در یک فضا و محیط خودمانی به بهره بردار اراه گردید.
 
برگزاری کلاس توجیهی مبارزه با بیماری تب مالت باحضور 30 نفر از کارشناسان و مربیان طرح بسیج همگام باکشاورز از دیگر برنامه های فصل تابستان کانون دره شهر بود. به گفته مهندس فاضلی در راستای توافق بعمل آمده بین ترویج جهادکشاورزی استان و سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام ، مقرر شد که بعد از برگزاری کلاس آموزشی توسط بهداشت محیط و ترویج شهرستان ، مربیان طرح بسیج همگام باکشاورز شهرستان باحضور درسطح روستاهای خود نسبت به آگاه سازی دامداران روستا اقدام نمایند.
  



ارسال نظرات