دبیر انجمن عملی پیوند اعضا مطرح کرد

انتقاد بیماران پیوندی از نحوه توزیع دارو

دبیر انجمن علمی پیوند اعضا با انتقاد از نحوه توزیع دارو در میان به بیمارانی که پیوند عضو شده‌اند گفت: ما مشکل خاص دارویی نداریم، اما وضعیت توزیع دارو برای بیمارانی که پیوند عضو شده، نامناسب است.
کد خبر: ۸۷۵۰۲۲۰
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا گنجی در برنامه تلویزیونی نبض در مورد پیوند عضو و نیاز بیماران گفت: متاسفانه مرگ و میر زیادی در جاده های کشور داریم. هرچند ادعا می شود که آمار پایین آمده است.در دنیا تعجب می کنند که ما 300 درصد اهدا برای مرگ مغزی داشتیم. این موضوع ناشی از تعداد مرگ و میر در جاده هاست، اما باید بدانیم در بهشت نیازی به کلیه ندارید در زمین به بهشت نیاز داریم

وی گفت: ما مشکل خاص دارویی نداریم، اما در توزیع دارو دچار مشکل هستیم. یک بیماری که حالش خوب است، می گویند که چرا ما باید به صف دارو برویم . داروها اختصاصی است. بیمه گذار ما این را از کجا آورده اند.  در مراکز باید الکترونیکی وصل باشد.

دبیر انجمن علمی پیوند اعضا با اشاره به اینکه دارو هست و نوسان دارو هم وجود دارد، اظهارداشت: این سیستم سیستم وزارت خانه است. همان دارویی که مجانی بوده یارانه نمی گیرد و در حالیکه بیمار سال گذشته داروی مورد نیازش را رایگان دریافت می کرد، اکنون ناگزیر به پرداخت وجه برای آن است، و ما پاسخی برای او نداریم.

ارسال نظرات