«بسیج» گزارش می‌دهد

آغاز چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت بدون حضور حتی یک مسؤول دولتی!/ چه کسی برای شهدای مدافع حرم فیلم می‌سازد؟

افتتاحیه چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت با حضور پرشور اهالی سینما در حوزه هنری برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۰۱۰۰
|
۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت عصر جمعه(2مهرماه) با حضور فعالان عرصه فیلم و سینما در حوزه هنری برگزار شد.

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما، مومنی شریف رئیس حوزه هنری و جمعی از خانواده معظم شهدای مدافع حرم و شهدای جنگ تحمیلی، در این مراسم حضور داشتند.

اجرای دو قطعه ترانه زنده با موضوع مقاومت و پایداری با صدای علیرضا افتخاری یکی از اتفاقات جالب مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت بود.
 
در بخشی از آئین افتتاحیه چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت، از خانواده شهیدان غضنفر رکن‌آبادی و سعید سیاح طاهری و خانواده مرحوم فرج‌الله سلحشور تجلیل به عمل آمد که در همین بخش از سردیس مرحوم فرج‌الله سلحشور، هنرمند انقلابی کشورمان رونمایی شد.
 
محمد خزایی دبیرجشنواره فیلم مقاومت در این مراسم با انتشار تصویری از دختر شهید مدافع حرم نرگس خانزاده در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: نرگس خانزاده که امسال دانش آموز کلاس اول است در اولین روز مدرسه بر سر مزار پدر حاضر می‌شود و با خوابیدن بر روی قبر شهید، در آغوش پدر اذن تحصیل می گیرد.

 وی ادامه داد: خانواده شهید خانزاده در روستای سرخ رود زندگی می کنند و ما این عزیزان را برای مراسم افتتاحیه دعوت کردیم که امکان حضور در مراسم برایشان فراهم نبود. اما دختر شهید در مکالمه ای تلفنی از من سؤال کرد که آیا کسی فیلم پدر من را می سازد؟ و من در پاسخ حرفی برای گفتن نداشتم و سکوت کردم، امیدواریم فیلمسازان ما در این عرصه بیش از پیش تلاش کنند.
 
سید شهاب حسینی بازیگر مطرح کشور در پایان این مراسم با قرائت آیه‌ای از قران که شهدا در جایی دیگر متنعم می‌شوند خواند و گفت: برخلاف این مهم که بازیگر نقش را می‌پروراند در سریال شهید بابایی این نقش بود که بازیگر را می‌پروراند. من دوست داشتم به دستان شهید بابایی بوسه می‌زدم که میسر نیست و این جایزه را به فرزندان برومند ایشان تقدیم می‌کنم.

بر اساس این گزارش، اسامی برگزیدگان چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت به صورت مجزا در ادامه آمده است:

برگزیدگان نماهنگ:

در بخش نماهنگ دیپلم افتخار برگزیده سوم به حسین و محمد بوشهری اهدا شد. دیپلم برگزیده دوم نیز به مهدیار عقابی اهدا شد. در نهایت تندیس برگزیده نخست به محمد حسین مهدویان اهدا شد.

برگزیدگان پویانمایی:

در بخش پویانمایی لوح تقدیر پویانمایی کوتاه به حسین صفارزادگان، دیپلم افتخار به عبدالامیر جهانی برای فیلم «جنگ جهانی سوم»، دیپلم افتخار برگزیده دوم به رسول رزین و هادی طبسی برای پویانمایی «ربا»، تندیس و دیپلم افتخار برگزیده اول به سید محمدرضا خردمندان برای فیلم «آنتراکت» اهدا شد. 

جایزه ویژه هیات داوران در بخش کوتاه به محمد امین ایمانی برای فیلم «خیابان 204» اهدا شد.

در بخش سینمایی تندیس و دیپلم افتخار به محمد امین همدانی برای فیلم «فهرست مقدس» اهدا شد.

در ادامه مراسم قلم طلایی به بهترین طرح سینمایی به فهیمه سلیمانی با نام «کارو» اهدا شد. وی تندیس و جایزه را به شهدای مفقود الاثر بیت المقدس 2 تقدیم کرد.


همچنین قلم طلایی به سید حمید طاهری برای نگارش خلاصه فیلمنامه «ننه گیلان» اهدا شد.

در ادامه معرفی برگزیدگان در بخش تله‌فیلم معرفی شدند:

بهترین فیلمنامه تله فیلم به خیرالله تقیانی‌پور برای فیلم «تونل» اهدا شد. 


بهترین کارگردانی تله فیلم به احمد بهرامی و تقیانی‌پور برای «تونل» اهدا شد.


بهترین کارگردانی به داریوش عذبانی برای فیلم «مردان آفتاب» اهدا شد.


جایزه بهترین فیلم به مهدی تربتی‌فرد برای کارگردانی «مدار ده‌درجه» اهدا شد.

*برگزیدگان سریال تلویزیونی:

جایزه بهترین فیلمنامه به هادی مقدم‌دوست و حمیدنعمت‌الله برای سریال وضعیت سفید اهدا شد.

جایزه بهترین کارگردانی به مسعود جعفری جوزانی برای سریال در چشم باد اهدا شد.

دیپلم افتخار‌ ‌به محمدرضا شفیعی برای سریال وضعیت سفید اهدا شد.

تندیس بهترین مجموعه تلویزیونی به مسعود جعفری جوزانی، حبیب‌الله کاسه‌ساز و عباس اکبری اهد شد.

تندیس بهترین بازیگر به شهاب حسینی برای ایفای نقش شهید بابایی اهدا شد.

دیپلم افتخار بهترین بازیگری به آزیتا حاجیان برای مجموعه تلویزیونی کیمیا اهدا شد.

جایزه ویژه فرج‌الله سلحشور به بهترین فیلم با موضع انقلاب اسلامی اهدا شد به منصور سهراب‌پور بایت تهیه‌کنندگی فیلم پروانه.

به گزارش خبرگزاری بسیج، چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت در حالی با استقبال پرشور اهالی سینما و فعالان عرصه مقاومت برگزار شد که حتی یک مسؤول از وزارت فرهنگ و ارشاد و دولت در مراسم افتتاحیه حضور نداشت!

ارسال نظرات