اجرای 10 طرح حمایتی ویژه نیازمندان جنوب تهران

خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 از اجرای 10 طرح حمایتی در قالب تامین مایحتاج غذایی، تحصیلی، پزشکی و مشاوره ای ویژه نیازمندان این منطقه جنوبی به مناسبت ایام دهه ولایت خبرداد.
کد خبر: ۸۷۴۸۵۱۱
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سید احمد صفوی با اشاره به اینکه حمایت و رسیدگی به نیازمندان و اقشار کم برخوردار از مهمترین اولویت های مدیریت شهری است، گفت: همزمان با ایام مبارک دهه ولایت، 10 طرح حمایتی ویژه نیازمندان با مشارکت و همکاری خیرین و معتمدان محلی در منطقه 20 اجرا شد و این درحالی است که این چنین طرح های حمایتی همواره در دستور کار مدیریت شهری این منطقه قرار دارد.

صفوی با اشاره به اینکه نیازمندان محله های منطقه 20 و همچنین روستاهای محدوده حریم در قالب بانک اطلاعاتی شناسایی شده اند، افزود: همزمان با عید غدیر، 500 بسته حمایتی مواد غذایی بین نیازمندان این منطقه توزیع شد.

 

اجرای طرح سفره امیرالمومنین(ع) ویژه نیازمندان منطقه 20

 

وی به شکل گیری مجمع های خیرین محلات 20 گانه و جلب مشارکت خیرین و نیکوکاران، اشاره کرد و ادامه داد: اجرای طرح سفره امیرالمومنین(ع) و اطعام یک هزار و 600 نفر از اقشار کم برخوردار، از دیگر برنامه هایی بوده است که با مشارکت معتمدان محلی همزمان با روز عید غدیر انجام شد تا سنت حسنه دستگیری از نیازمندان احیاء شود.

صفوی یادآور شد: با مشارکت قرارگاه امام رضا(ع) یک هزار و دویست غذای تبرک شده به نام حضرت علی(ع) نیز در روستاهای محدوده حریم منطقه 20 توزیع شد تا نیازمندان حاشیه این منطقه جنوبی نیز از برکت این طرح بهره مند شوند.

اهداء 15 جهیزیه به زوج های جوان

شهردارمنطقه 20 به طرح ازدواج آسان نیز اشاره کرد و گفت: به منظور تسهیل امر ازدواج زوج هایی که به علت عدم توانایی تامین اقلام مورد نیاز زندگی، موفق به شروع زندگی مشترک نشده اند، 15 مورد جهیزیه با مشارکت خیرین تهیه و اهداء شد.

صفوی با اشاره به رعایت حرمت این خانواده ها، افزود: اقلام تهیه شده، ایرانی و از کالاهای ضروری و اولیه برای شروع زندگی مشترک بوده است.

اجرای طرح حمایت تحصیلی از نیازمندان

همچنین وی در خصوص مجموعه اقداماتی که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و در تقارن با ایام مبارک دهه ولایت انجام شده است، گفت: به منظور رفع نیازهای اولیه اقشار کم برخوردار در زمینه تحصیل فرزندانشان، 3 هزار بسته حمایتی تحصیلی نیز بین این خانواده ها توزیع شد.

صفوی در ادامه فعالیت مجمع های خیرین در محلات20 گانه را مثبت ارزیابی کرد و اهداء 2 هزار حواله خرید به دانش آموزان بی بضاعت را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد که با مشارکت مدیریت شهری خیرین محلی انجام شد.

اجرای طرح حمایت های درمانی و سلامت محور

وی بررسی سلامت جسمی اقشار نیازمند را مهم برشمرد و گفت: علاوه بر بررسی های مستمر سلامت جسمی نیازمندان که از سوی سلامت یاران و پزشکان خیر انجام می شود که همزمان با مناسبت های مختلف از جمله دهه ولایت نیز سنجش سلامت محرومان شناسایی شده، انجام شد و قند و فشار خون آنها مورد بررسی قرار گرفت.

صفوی با اشاره به اینکه فعالیت پزشکان خیر در محدوده حاشیه جنوبی شهر تهران قابل تحسین و قدردانی است، افزود: همزمان با دهه ولایت، 300 نفر از نیازمندان در محدوده روستایی و حاشیه ای ویزیت رایگان شدند.

شهردار منطقه 20 برپایی اردوی گل گشت برای 560 نفر از خانواده نیازمندان، طرح توزیع نان صلواتی در محله های کم برخوردار را از دیگر اقدامات انجام شده در دهه ولایت برشمرد که در راستای دستگیری و رسیدگی به نیازمندان اجرا شد.

ارسال نظرات