سردار نقدی در جمع عشایر کشور:

اتحاد بین اقوام و قومیت‌های ایرانی،رمز پیروزی ماست/ اختلافات مذهبی هم باعث تفرقه‌افکنی بین قومیت‎های ایرانی نشده است

سردارنقدی بابیان اینکه اتحاد بین اقوام ایرانی،رمز پیروزی ماست، گفت: علی‌رغم تلاش‌های امریکا و انگلیس برای فاصله اندازی بین قومیت‌ها، اما اختلافات مذهبی هم باعث تفرقه‌افکنی بین قومیت‌های ایرانی نشده است.
کد خبر: ۸۷۴۷۶۰۸
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست عشایر کشور که در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: حضور شما از قومیت‌های کشور در این مکان نشان‌دهنده وحدت و انسجام است و همین همدلی عامل پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل تمام دسیسه‌ها و نیرنگ‌های دشمنان بوده است. 

وی ادامه داد: خداوند انسان را با قیافه‌های مختلف و قومیت‌های گوناگون خلق کرده است و انسان قادر است اعتقادات و اخلاق خودش را تغییر دهد اما هرگز نمی‌تواند که نژاد خودش را تغییر دهد و نوع قومیت‌ها نشان‌دهنده خوب بودن یا بد بودن نیست و ما در هر نژادی هم انسان خوب داریم و هم بد؛ ملاک ما نوع اخلاق و رفتار افراد است نه نژاد و همین موضوع در کشورمان باعث اتحاد بین قومیت‌های مختلف شده است.

سردار نقدی تأکید کرد: ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی نقش زیادی ایجاد کرده اند و با کنار گذاشتن  قومیت‌ها و نژاد ها، زیر پرچم اسلام و ولایت فقیه قرار گرفتند و همین موضوع باعث شده است که امریکا و متحدانش در طول 37 سال پس از پیروزی انقلاب، همچنان در مقابل ملت ایران شکست خورده‌اند و مهمترین عاملش هم اتحاد است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: مراسم رژه ملیت ها و اقوام ایرانی در هفته دفاع مقدس، نمایش وحدت مردم کشورمان است و می‌تواند بازتاب های جهانی داشته باشد و اگر مردم جهان، نژاد های مختلف ایرانی را در کنار همدیگر ببینند،یاد می‌گیرند که تعصبات قومی در کشورشان را کنار بگذارند و باهمدیگر متحد شوند.

وی گفت: امریکا و انگلیس خبیث تماس تلاششان را می‌کنند که بین اقوام و قومیت‌های کشورهای مسلمان تفرقه‌افکنی کنند و اموال همان کشور را غارت کنند اما در طول دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که همه قومیت‌ها از آذری،کرد،ترکمن،بلوچ،سیستانی و... باهم متحد شدند و در مقابل رژیم بعث عراق ایستادگی کردند و توانستند دشمن را به خانه‌اش برگردانند و وجود شهیدانی همچون شهید باکری،مهدی هاشمی و... نشان‌دهنده اتحاد اقوام ایرانی در مقابله با صدام بود.

سردار نقدی با اشاره به حضور مدافعان حرم ایرانی در سوریه و عراق گفت: اقوام مختلف ایرانی در قالب مدافعان حرم به سوریه و عراق اعزام شده‌اند تا در مقابل تکفیری‌ها و گروه‌های تروریستی داعش ایستادگی کنند و این موضوع نشان‌دهنده عظمت کشورمان است که باید قدر این موهبت را بدانیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: علی‌رغم تلاش‌های امریکا و انگلیس برای انداختن فاصله بین قومیت‌ها، اما اختلاف‌های مذهبی هم باعث تفرقه‌افکنی بین قومیت‌های ایرانی نشده است و همان‌طور که شیعیان علاقه زیادی به اهل‌بیت(ع) دارند، اهل سنت هم نشان داده‌اند که علاقه‌مند اهل‌بیت(ع) هستند و خود بنده شاعر اهل‌بیت سنتی را دیده‌ام که درحالی‌که شعری در وصف امامان معصوم(ع) می‌سرود، اشک در چشمانش حلقه بسته بود.

وی در پایان گفت: رژه قومیت‌های مختلف ایرانی در هفته دفاع مقدس می‌تواند بیانگر اتحاد ملت ایران باشد و قطعاً دشمنان انقلاب از همدلی میان مردم ایران ناراحتند و همین موضوع برگ برنده ما در مقابله با آن‌هاست.
ارسال نظرات