استاندار زنجان:

لزوم مداخله انجمن اولیا و مربیان در انجام بهتر فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان

انجمن اولیا و مربیان باید در جلب حمایت اولیای دانش آموزان جهت رفع مشکلات مدرسه و در راستای انجام بهتر فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان مداخله نماید.
کد خبر: ۸۷۴۷۳۷۹
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در آستانه بازگشایی مدارس، تعلیم و تربیت نسل آینده را بر عهده چهار رکن اساسی خانواده، رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی، مدرسه و جامعه دانست و گفت: در طول دوران تحصیل دانش آموزان، باید همه ارکان در کنار یکدیگر در نظام تعلیم و تربیت فعالیت نمایند.

مهندس درویش امیری انجمن اولیا و مربیان را پل ارتباطی مهمی بین خانواده و اولیای مدرسه عنوان نمود و افزود: این انجمن باید در جلب حمایت اولیای دانش آموزان جهت رفع مشکلات مدرسه و در راستای انجام بهتر فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان مداخله نماید.

وی گشوده شدن درهای 8 هزار کلاس درس به روی دانش آموزان استان را در اولین روزهای مهر امسال را واقعه بسیار مهمی دانست و از مسئولین آموزش و پرورش خواست تا با کمک شهرداری ها نسبت به انجام تبلیغات محیطی گسترده در این ایام تلاش جدی داشته باشند.

درویش امیری به دیون مدارس و آموزش و پرورش به دستگاههای خدمات رسان از جمله شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی، شرکت گاز و توزیع برق استان اشاره نمود و خاطرنشان کرد: این دستگاهها باید طی نشستی با مدیران آموزش و پرورش استان مکانیسم مناسب و راهکارهای پرداخت دیون را مشخص نمایند.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه بر ضرورت ارتقاء سطح کیفی و کمی آموزش و ساماندهی نیروها در استان تاکید نمود و گفت: در ابتدای مهر امسال 180 هزار دانش آموز در 2200 آموزشگاه استان با بیش از 8 هزار کلاس درس حضور می یابند و 15 هزار نیروی فرهنگی در این ایام، کار خود را از سر می گیرند.

تمجیدی در ادامه به دستاوردهای این اداره کل در سنوات اخیر اشاره نمود و افزود: کسب بیش از 33 رتبه برتر تدریس خلاق توسط معلمان استان، کسب عناوین برتر در جشنواره های الگوهای برتر تدریس کشور ، کسب رتبه عالی به مدت سه سال متوالی در برگزاری پروژه بازگشایی مدارس توسط استان زنجان، پوشش تحصیلی 99.8 درصدی در پایه ابتدایی استان به منظور توسعه عدالت آموزشی و همچنین ارتقاء درصد قبولی دانش آموزان استان در امتحانات نهایی نظری و آزمون کنکور از جمله اقدامات آموزش و پرورش استان زنجان می باشد.

ارسال نظرات