جشنواره جهانی هنر مقاومت :

یادداشتی از استاد غلامعلی طاهری

غلامعلی طاهری نقاش و استاد هنر دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، دانشکده هنر دانشگاه الزهرا و دانشکده هنر دانشگاه شاهداست. او که دارای مدرک فوق‌لیسانس نقاشی و دکترای هنر است
کد خبر: ۸۷۴۵۶۳۷
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، غلامعلی طاهری نقاش و استاد هنر دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، دانشکده هنر دانشگاه الزهرا و دانشکده هنر دانشگاه شاهداست. او که دارای مدرک فوق‌لیسانس نقاشی و دکترای هنر است، تاکنون چندین نمایشگاه انفرادی برگزار کرده و در بیش از ۸۰ نمایشگاه گروهی در سطح ملی و بین‌المللی از جمله در کشورهای آلمان، آمریکا، فرانسه، ترکمنستان، بنگلادش، ارمنستان، سوریه ، تاجیکستان و قطر شرکت داشته است.

طاهری عضو گروه هنرمندان بخش خاورمیانه انستیتو عرب پاریس و عضو شورای راهبردی هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. او تاکنون شاگردان زیادی در عرصه‌ هنرهای تجسمی تربین کرده و سالهای سال است که عمر خود را در نقاشی و طراحی و آموزش هنر صرف کرده است. آنچه در ادامه می‌آید یادداشت جدیدی از استاد غلامعلی طاهری می باشد

سلام دوستان عزیز
ما در متن زندگی قرار داریم ، عادتهایی داریم ، عادتها و روزمرگی شده است همه زندگی ما ، ولی لحظه ای جدا شدن از این روزمرگی و تکرار ، شما رابه دنیای حقیقی خودتان خواهد برد ، دنیایی که در آن شما آنچه را که میخواهید می بینید .
مقابله کردن با عادتها و جدا شدن از روشهای یکسان و تکراری زندگی فارق از وابستگی ها و نیازها ، میتواند شما را آرام آرام به نگاه ها و ادراکات تازه و نویی رهنمون سازد. 
من میخواهم آدمهایی را نقاشی کنم که هر یک نماینده طیف وسیعی از جامعه هستند ، شاید آنها در مقابل طریق زندگی خویش به ظاهر آگاهانه گام بر میدارند ولی به اعتقاد من آنها در دنیایی که برایشان ساخته شده نا خواسته قرار گرفته اند و حرکت میکنند . 
شما هنگامیکه در فضایی قرار دارید که غیر از آن را نمی شناسید ، واقعیت و حقیقت را آنگونه که باید باشد درک نمیکنید! زیرا حقیقت واقعی جهان را در محدوده دنیای ساختگی دیگران خواهید دید . دنیایی که ماده و معنی آن تماما پوسته ای ساختگی است .
پس من سعی میکنم ظاهر آدمها و شخصیتهای نقاشی هایم واقعیت و حقیقیت آنچه که هستند و تصور میکنند درست است باشد ،ولی آنچه که باید باشند ونیستند را نیز به آنها بنمایانم . و آنچه که لازم است بدانند و از آنها پنهان شده را آشکار کنم .
نشان بدهم که او در محاصره با درست ها و غلط ها و یا اگر با صراحت نگویم غلط ها ! تکرار و عادت های بی حاصل و بی نتیجه گرفتار شده است .
آنها میتوانند و بایست که در دنیای وسیع و بی نهایت انسانی خود آنگونه که لازم است و باید باشد درک حضور داشته باشند .
مجموعه ای از این دست آثار را در دست ساخت دارم

سایت هنر مقاومت ضمن تقدیر از استاد غلامعلی طاهری ، مجموعه ای از آثار جدید و قدیم ایشان را تقدیم علاقه مندان می کند.

سهراب سپهری

شهید بروجردی

پرتره حضرت امام (ره)

نگین پادشاهی اثر غلامعلی طاهری به شیوه رنگ و روغن بر بوم طراحی و نقاشی شده است. این دومین اجرا ازاین اثر می باشد که به گفته استاد طاهری در کار جدید، بر موضوع بیشتر تاکید شده است.
اندازه اثر۱۰۰*۷۰ است، این نقاشی بر مبنای شعر مرحوم استاد شهریار خلق شده است.

اتوپرتره استاد غلامعلی طاهری

ارسال نظرات