خبرهای داغ:
امام جمعه خوی؛

نقش حائز اهمیت علمای دینی در پاسداری از فرهنگ اهل بیت(ع)

حجت السلام شکوری گفت: نقش علمای دینی در پاسداری از فرهنگ اهل بیت(ع)بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر: ۸۷۴۵۵۵۲
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، امام جمعه شهرستان خوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوا اظهار داشت: امام صادق(ع) می فرماید اگر شیعیان ما از خدا بترسند ،اعمال خود را مراقب باشند ،تقوای الهی را رعایت کرده و از خدا اطاعت نموده و از گناهان پرهیز کنند در درجه ای که ما هستیم در کنار ما خواهند بود.

وی در ادامه با پرداختن به بخش دیگری از توصیه های 28 گانه امیرمؤمنان(ع) گفت: از نظر آن بزرگوار خودخواهی و غرور و غفلت کردن از خداوند از جمله بالهای خانمان سوز بشر می باشد.

خطیب جمعه با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) در زمینه نقش سرنوشت ساز علمای دینی و حوزه های علمیه در عصر غیبت گفت :آن بزرگوار می فرماید اگر بعد از غیبت قائم شـما دانشـمندان در صحنـه نـباشنـد که مردم را بسوی او فرا می خوانند و از حریم دین دفاع می کنند از طریق محبت های الهی نجات دهندگان ضعیفان بندگان خدا از القائات شیطان و هواداران او و از ترفندهای ناصبیها کسی باقی نمی ماند مگر اینکه از دین خدا مرتد می شد.

وی ادامه داد آن حضرت می فرماید همین دانشمندان زمام قلوب شیعیانی را که از نظر عقیده و اندیشه ضعیف هستند به دست گرفته و آنها را از غرق شدن در غرقاب گمراهی نجات می بخشند چنانکه کشتیبان کشتی نشینان را نگهبانی و حفظ می کند و اینان در پیشگاه خداوند با فضیلت ترند.

خطیب جمعه با تبریک 15 ذی الحجه فرخنده میلاد امام هادی(ع) اظهار داشت: از جمله فعالیت های برجسته آن بزرگوار پاسداری فرهنگی و علمی از فرهنگ ناب اهل بیت(ع) بود که از طریق تدریس معارف اسلامی و تربیت شاگردان اسلام شناس در رشته های مختلف علوم صورت گرفت بطوریکه مرحوم شیخ طوسی 185 نفر از شاگردان مبرز ایشان نام می برند.

غدیر عامل استمرار اسلام ناب محمدی(ص)

حجت الاسلام شکوری با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر گفت:غدیر یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که از تاریخ وقوع یعنی سال دهم هجری قمری تاکنون محدثان ،مورخان و علمای کلام فرق مختلف اسلامی در طول تاریخ از طریق تألیف کتاب ،ارائه مقاله،سخنرانی و مناظره ابعاد مختلف آن بصورت دقیق بیان کرده اند و به پرسشها و شبهات مربوطه مستدل و مستند پاسخ داده اند.

وی ادامه داد: در مورد فضیلت و جایگاه عید سعید غدیر همین بس که رسول خدا(ص) در حضور همه حجاج که آمار آن را مورخان 90 الی 124 هزار نفر ثبت کرده اند خطاب به آنان پیام وحی را چنین ابلاغ فرمود اى پیامبر آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده ابلاغ كن و اگر نكنى پیامش را نرسانده‏ اى و خدا تو را از [گزند] مردم نگاه مى دارد و پس از پایان خطبه غراء رسول خدا(ص) این آیه شریفه نازل گـردیـد و بـه اطلاع حـجـاج رسـیـد امروز دین شما را برایتان كامل و نعمـت‏ خـود را بر شـما تـمـام گردانیدم و اسلام را براى شما [به عنوان] آیینى برگزیدم.

نوع حاکمان جهان شرمنده ملت ایران در دفاع 8 ساله هستند

خطیب جمعه در پایان خطبه دوم با اشاره به 31 شهریور آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: مقام معظم رهبری مدظله العالی می فرمایند:بزرگترین ،دردناکترین و فاجعه آمیزترین خـصـومت دشمـنـان ما بـه راه انـداخـتـن جــنـگ تـحـمیلی بود.

وی در ادامه افزود: در طول 4 قرن اخیر 36 مورد جنگ توسط دول بیگانه و به خصوص همسایگان بر ایران تحمیل شده که در همه آنها مهاجمین پیروز بوده و حدود 1 میلیون کیلومتر مربع از خاک ایران تصاحب شده است لکن در دفاع مقدس 8 ساله حتی یک وجب خاک از طریق مهاجم تصاحب نشد

وی تصریح کرد: در طول قرن های اخیر تنها کشوری که همه قدرتهای بزرگ و پیروان آنان علیه او متحد شدند ایران اسلامی در جنگ تحمیلی بود..

حجت الاسلام شکوری گفت: 53 کشور جهان که نوعاً کشورهای مسلمان عرب زبان بودند بصورت رسمی از صدام حمایت می کردند چه از طریق کمک مالی ،فرودگاهی ،تسلیحاتی ،تبلیغاتی و نظامی که در میان حدود 70 هزار اسیر عراقی در ایران 14 هزار نفر اسیر نظامی با 15 ملیت غیر عراقی بودند.

خطیب نماز جمعه افزود: حدود 445 شرکت غربی در تجهیز ماشین جنگی عراق شرکت داشتند و متجاوز از 100 شرکت بزرگ که نوعاً آلمانی بودند مواد و تجهیزات شیمیایی و بمبهای شیمیایی برای حزب بعث تولید می کردند لذا بدین طریق می توان گفت نوع حاکمان جهان شرمنده ملت ایران در دفاع 8 ساله هستند.

ارسال نظرات