امام جمعه اردکان تأکید کرد :

پاسخ سخت و دندان شکن ملت ایران به متجاوزین

امام جمعه اردکان با اشاره به توان بالای دفاعی کشور گفت : هر کس بخواهد کمترین قصد سوئی به کشور ما داشته باشد با پاسخ سخت و دندان شکن ما مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۴۵۵۱۴
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیرخم گفت : عید غدیر ، عید ولایت است .

وی با اشاره به اختلاف شیعه و سنی در زمینه جانشینی پیامبر اسلام گفت : ما معتقدیم که جانشین پیامبر توسط خداوند تعیین می شود و ما ولایت و امامت را جزء اصول دین می دانیم ولی اهل تسنن آن را جزء فروع دین می دانند .

امام جمعه اردکان افزود : برترین ملاک تقرب به خداوند اطاعت از خدا ، پیامبر و جانشین خداوند است و برترین عبادت تسلیم شدن در برابر ولایت است .

وی در خطبه دوم با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و برگزاری جشن عاطفه ها بر مشارکت مردم در تأمین نیازهای دانش آموزان نیازمند تأکید کرد .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر داشتن آمار صحیح را زیربنای بسیاری از تصمیمات در کشور دانست و اظهار داشت : همانگونه که مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین آمار تأکید کردند مردم به دست اندرکاران سرشماری اعتماد کنند و آمار درست ارائه بدهند .

وی از مردم خواست با مأمورین سرشماری نفوس و مسکن همکاری کنند تا در آینده مسئولین بتوانند با پشتوانه آمار صحیح تصمیمات بهتری بگیرند .

خطیب جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از حماسه آفرینی های رزمندگان ، ایثارگران و شهداء گفت : بنابر دستور قرآن ، امت اسلام باید در هر حال و با استفاده از تجهیزات و تسلیحات تولید داخل و یا با خرید از خارج آمادگی و بنیه دفاعی خود را حفظ کند .

وی افزود : ما باید علاوه بر آمادگی دفاعی ، جسمانی ، اطلاعاتی و سازماندهی ، بنیه ایمان و روحیه داشتن را در میان همه مردم تقویت کنیم .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر اظهار داشت : مهمترین پشتوانه کشور در دفاع از میهن ، حفظ و تقویت روحیه ایثار و شهادت است و اگر روحیه ایثار و شهادت در بین مردم ما حفظ شود هیچ کشوری جرأت ندارد به ما تجاوز کند .

وی افزود : راه حفظ روحیه ایثار و شهادت در جامعه این است که یاد و نام شهداء زنده نگه داشته شود .

امام جمعه اردکان گفت : باید با برگزاری یادواره های شهداء ، انتشار کتابهای خوب در مورد جنگ و کارهای فرهنگی خوب فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های بعدی منتقل بشود و وقتی این فرهنگ منتقل شد کشور ما بیمه می شود .

وی با اشاره به توان بالای دفاعی کشور خطاب به دشمنان تصریح کرد : هر کس بخواهد کمترین قصد سوئی به کشور ما داشته باشد با پاسخ سخت و دندان شکن ما مواجه خواهد شد .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر افزود : ملت ما در دوران جنگ تحمیلی با آن همه کمبودها ، با آن همه اختلافات داخلی ، با آن همه هجمه منافقان و ترور برای ترساندن مردم هشت سال مقاومت کرد و امروز مردم و جوانان ما بیش از زمان جنگ برای دفاع از میهن آماده جهاد هستند .

وی گفت : امروز تجهیزات ما ذره ای با زمان جنگ قابل قیاس نیست و دشمنان ما نیز باید حساب کار خود را بکند .

امام جمعه اردکان اظهار داشت : باید در عمل و رفتارمان از دستاوردهای خون شهداء و ایثارگران دفاع کنیم و برای این نظام پشتوانه ای باشیم که انقلاب ما با قدرت به آرمان های خود برسد و این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت ولی عصر (عج) متصل گردد .

توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه ، تبریک میلاد امام هادی (ع) و بیان گوشه ای از زندگانی آن حضرت از دیگر مباحثی بود که خطیب جمعه اردکان به آنها پرداخت .

ارسال نظرات