طبیب زاده در گفتگو با«بسیج»مطرح کرد

کوتاهی درباره سرنوشت نخبگان در ظلم بزرگ به بورسیه ها

عضو سابق کمیسیون آموزش مجلس گفت: در این قضیه ظالمانه، در مورد سرنوشت دانشجویان بورسیه کوتاهی شد؛ مسئولان مربوطه باید به مشکلات این افراد که آینده خود را از دست داده اند فیصله دهند و آبروی آنها بازگردانده شود.
کد خبر: ۸۷۴۴۸۸۰
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹

زهره طبیب زاده نوری عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به تبعات منفی قضیه اتهام زنی به بورسیه ها عنوان کرد: در قضیه بورسیه ها دانشجویانی که هر کدام مراتب نخبگی و علمی قابل قبولی در نظام داشتند دچار مشکل شدند و در حال حاضر قوه قضائیه باید پیگیر وضعیت آنها باشد.

وی افزود: اتهام زنی به دانشجویان بورسیه از لحاظ اخلاقی و پرستیژ اجتماعی برای نظام درست نیست بسیاری از خانواده ها برای جوانان نخبه خود برنامه ریزی کرده بودند اما با این وضعیت در بلاتکلیفی به سر می برند.

طبیب زاده با اشاره به اینکه آبروی بسیاری از دانشجویان بورسیه از دست رفت تصریح کرد: بدین ترتیب در این قضیه ظالمانه، در مورد سرنوشت دانشجویان بورسیه کوتاهی شد و به نظر می رسد مسئولان مربوطه باید به مشکلات این افراد که آینده خود را از دست داده اند فیصله دهند و آبروی آنها بازگردانده شود.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دولت ادعایی کرد که بر اساس آن بورسیه تعداد بسیار زیادی از دانشجویان خلاف قانون بوده و این به خاطر اختلاف دولت فعلی با دولت قبل بود که باید هرچه سریعتر این اختلاف و مشکل حل شود.

وی تصریح کرد: رشد علمی کشور تابع اتفاقات متعددی است که یک نمونه آن در دانشگاه ها قضیه بورسیه هاست؛ یعنی 3000دانشجو که صلاحیت داشتند وارد چرخه علمی دانشگاه ها شوند و نقش آفرینی کنند از خدمت رسانی به نظام حذف شدند و این مسئله خسارات بزرگی برای کشور به وجود آورد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در خاتمه یادآور شد: دانشجویان بورسیه در مرحله دفاع از پایان نامه و انتهای کار خود بودند که به راحتی جذب دانشگاه شوند اما وضعیت آنها طوری نابسامان شد که به بنیان علمی کشور خسارت بزرگی وارد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار