رئیس سازمان بسیج مستضعفین در کرج:

تنها راه برون رفت از تنگناهای اقتصادی و معیشتی، عمل به اقتصاد مقاومتی است

سردار نقدی گفت: امروزه پس از سالها ایستادگی در برابر توطئه های سنگین دشمنان در عرصه های نظامی، جنگی و فرهنگی تنها راه برون رفت از تنگناهای اقتصادی و معیشتی، عمل به اقتصاد مقاومتی توصیه شده توسط رهبر معظم انقلاب است.
کد خبر: ۸۷۴۴۸۷۳
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ؛ سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در جمع صنعتگران، کار آفرینان و تولید کنندگان و فعالان اقتصادی استان البرز با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مقوله اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: یکی از مهمترین موضوعاتی که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد محقق شدن شعار امسال با نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است.
 
تنها راه برون رفت از تنگناهای اقتصادی و معیشتی، عمل به اقتصاد مقاومتی است
 
وی افزود: این مهم مورد تأکید مقام معظم رهبر‌ی است، لذا برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی نیز باید توجه ویژه‌ای به صنایع تبدیلی کوچک داشته باشیم و باید عنوان کرد، اکنون پس از سالها ایستادگی در برابرتوطئه های سنگین دشمنان در عرصه های نظامی، جنگی و فرهنگی، امروز راه برون رفت از تنگناهای اقتصادی و معیشتی نیز تنها همین است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: حمایت از تولیدات داخلی نیز می‌تواند ما را به اهداف موردنظر برساند و صنایع تبدیلی در بسیاری از شهرهای کشور آغاز شده و می‌تواند راهکاری مهم برای توسعه اقتصاد و اشتغالزایی محسوب شود و در این راستا در نظر داریم الگوی صنایع تبدیلی را با همکاری بسیج سازندگی توسعه دهیم.
 
وی با بیان اینکه اقدامات دیگر بسیج در زمینه اشتغال زایی و افزایش تولید بیان کرد:  بسیج توانسته 12 موضوع ظرفیت زمین مانده در کشور را فعال کند و در این راستا واحدهای کوچی مانند تولید زعفران، قارچ،‌ ماهی‌های سردآبی و گرم‌ آبی سه سال است که به بار نشسته و علاوه بر افزایش تولید توانسته در توسعه اشتغال زایی نیز پیشرفت داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنانش ایستادگی و مقاومت در مقابل هجمه های مختلف دشمنان رمز پیروزی ملت ایران دانست و گفت : امروز کشور ما در میان آتشی که منطقه را دربر گرفته امنیتی بی نظیر دارد و جزو یکی از آرامترین کشورهای جهان است.
 
سردار نقدی ادامه داد: ما در اوایل دوران دفاع مقدس از حداقل تجهیزات دفاعی و  نظامی محروم بودیم اما تصمیم به مقاومت گرفتیم و در هر عرصه ای که مقابل تهدیدات دشمن ایستاده ایم و مقامت کردیم نه تنها بر دشمن پیروز شدیم بلکه به یکی از قدرتهای منطقه ای و جهانی تبدیل شدیم و امروز ما از لحاظ توان دفاعی و تجهیزات نظامی به بالاترین درجه از قدرت در منطقه و یکی از قدرتهای برتر جهان دست یافته ایم.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: دشمنان همیشه تلاش هستند تا با به انزوا کشیدن ایران اسلامی و با استفاده از تحریم ها و فشار های اقتصادی در صدد ضربه زدن به ملت بزرگ ایران و انقلاب اسلامی هستند ولی ما می توانیم با مقاومت و ایستادگی در مقابل آنها و در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی ضمن حل مشکلات اقتصادی خود به جایگاه بلندی از لحاظ اقتصادی برسیم و این راهی است که قبلا تجریه کردیم و موفق هم شدیم و اکنون نیز راه تبدیل شدن به قدرت اقتصادی و نجات از عواقب تحریم ها و کارشکنی های استکبار فقط و فقط اقتصاد مقاومتی است.

رزمنده دوران دفاع مقدس خواستار همکاری رسانه ها در انتقال مفاهیم اقتصاد مقاومتی شد و گفت: اقتصاد مقاومتی چیزی جز افزایش بهره وری در بخش های مختلف تولید نیست، رسانه ها نیز وظیفه دارند تا در این جهت همگام با بسیج در انتقال مفاهیم اقتصاد مقاومتی تلاش کنند. 
 
وی همچنین نقش موثر مردم در عرصه ی اقتصاد کشور را مهم ارزیابی و عنوان کرد: شعار دادن و سخنرانی و برگزاری جلسات در خصوص اقتصاد مقاومتی کافی نیست بلکه باید دست به اقدام و عمل زد و این جز با همراهی مردم امکان پذیر نخواهد بود همانطور که در طول ۸ سال دفاع مقدس پیروزی زمانی رقم خورد که مردم وارد صحنه ی مبارزه با دشمن شدند.

سردار نقدی اعطای تسهیلات به واحد های ایجادی، آموزش مهارت ها، تبلیغات محصولات از جمله کمک های بسیج به تولید کنندگان عنوان کرد و گفت: حمایت از صنایع تبدیلی کوچک به منظور رشد و شکوفایی اقتصادی کشور باید مدنظر قرار بگیرد و باید به صنایع تبدیلی خانگی و روستایی اهمیت داد چرا که این کار کلید اصلی موفقیت در اقتصاد مقاومتی است و صنایع تبدیلی در بسیاری از شهرهای کشور آغاز شده که می‌تواند راهکاری مهم برای توسعه اقتصاد و اشتغالزایی محسوب شود.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار