خبرهای داغ:
عضو فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

بررسی راهکارهای اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغی خانواده در فراکسیون زنان مجلس

عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده، گفت: الزامات، نیازها و راهکارهای اجرایی شدن سیاست‌های کلی خانواده در فراکسیون زنان مجلس بررسی می‌شود تا بتوانیم به راهکارهای اجرایی شدن این سیاست‌ها برسیم.
کد خبر: ۸۷۴۴۷۶۳
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
خبرگزاری فارس: بررسی راهکارهای اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغی خانواده در فراکسیون زنان مجلس

سهیلا جلودارزاده در گفت‌و گو یی، با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری، گفت: سیاست‌های کلی خانواده سیاست‌هایی هستند که باید تمام نهادها و دستگاه‌ها بر اساس وظایف خود اجرای آن را در قالب برنامه‌های خاص در دستور کار خود قرار دهند چرا که این سیاست‌ها، برنامه‌ها و منابع را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شوند منابع تخصیص یافته در مسیری که این سیاست‌ها مشخص کرده است به جریان بیفتد.

وی ادامه داد: مجلس، دولت و حتی مردم باید در مسیر این سیاست‌ها حرکت کنند چرا که بخشی از این سیاست‌ها به مردم باز می‌گردد و آنها می‌توانند به عنوان یک رهنمود از آن استفاده کنند و روابط خود را در خانواده بر اساس این سیاست‌ها برقرار کنند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نقش نهادهای آموزشی و رسانه‌ها، گفت: نقش نهادهای آموزشی، رسانه‌ها و مراکز فرهنگ‌ساز در این میان بسیار مهم است چرا که وقتی گفته می‌شود خانواده محل رشد و تعالی اعضای آن باید باشد آموزش در این زمینه نقش مهمی پیدا می‌کند.

جلودارزاده تصریح کرد: فراکسیون زنان مجلس باید در تهیه طرح‌ها و برنامه‌هایی که این سیاست‌ها را عملیاتی می‌کند وارد شود،‌ زمانی در مجمع تشخیص مصلحت نیز مشابه این سیاست‌ها استخراج شده بود و هم اکنون اینکه این سیاست‌ها از چه طریقی اجرایی شود نیز باید احصاء شود که تمام این موارد در فراکسیون زنان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا الزامات و نیازهای اجرای این سیاست‌ها مشخص شود و قطعاً بر اجرای هر چه بهتر سیاست‌ها در دستگاه‌های مختلف نظارت صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ل

ارسال نظرات