محسن منصوری در گفت و گو با «بسیج»:

دولت محرمانه‎ها، چطور مدعی شفاف سازی در FATF می‎شود؟!

این فعال سیاسی گفت: دولتی که در موضوع فیش‎های نجومی حاضر به شفاف سازی نشد، چطور مدعی شفاف سازی در بحثFATF می‎شود؟!
کد خبر: ۸۷۴۴۴۷۲
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
محسن منصوری فرماندار سابق ورامین در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص توافقFATF و محرمانه بودن آن توسط دولت عنوان کرد: دولت در مباحثی مثل توافقFATF، برجام و قراردادهای نفتی از سیاست " راه بنداز و جا بنداز" استفاده می‎کند و بدنه دولت عملا بدنه تصمیم گیر نظام را در آفسایت قرار می‎دهد.
 
منصوری در توضیح این مطلب بیان کرد: به این معنا که دولت تصمیم گیری‎ها را انجام می‎دهد و پس از آن به صورت تشریفاتی، مراجع مرتبط در جریان این تصمیم گیری‎هایی که از پیش بسته و نهایی شده قرار می‎دهد.

وی با تاکید بر اینکه این توافق مسئله‎ای نیست که دولت به تنهایی بتواند تصمیم بگیرد تصریح کرد: این توافق قطعا تبعات عمیق بین المللی، سیاسی و مالی و حتی امنیتی دارد، از این رو دولت نباید رضاخانی عمل کند و تصمیم بگیرد و قرارداد را بببند و کار را نهایی کند و بعد نظام را در عمل انجام شده قرار دهد.

گویا دولت نیت کرده که دین خود را به واژه " محرمانه" به صورت کامل ادا کند!


فرماندار سابق ورامین در ادامه اظهار داشت: وقتی از دولت سوال می‎کنیم که چرا از قبل این مسائل را با کارشناسان مطرح نکردید؟ از واژه " محرمانه بودن" استفاده می‎کند که این مسئله "محرمانه" است؛ گویا کل دنیا به کشور ما محرم هستند الا مجلس و مردم خود کشور، گویا دولت نیت کرده که دین خود را به واژه " محرمانه" به صورت کامل ادا کند!

این فعال سیاسی ادامه داد: متاسفانه تمام کشور از خیلی مسائل در این دولت بی‎اطلاع هستند با این عنوان که این مسئله "محرمانه" است مانند برجام که بسیاری از زوایای آن تا به امروز برای حتی صاحب نظران و تصمیم گیران کشور در هاله‎ای از ابهام است و مطمئن هستم که بسیاری از نمایندگان، بزرگان و صاحب نظران کشور ما هنوز هم نمی‎دانند در برجام چه اتفاقی افتاده است.

منصوری تاکید کرد: وظیفه دولت شفاف عمل کردن است؛ دولت به نمایندگی از مردم و کشور بایستی مصالح عمومی کشور را در نظر بگیرد و باید به گونه‎ای رفتار کند که منافع ملی تامین شود، " محرمانه بودن" و " محرمانگی" گاهی اوقات در برخی از موارد خاص شاید تامین کننده منافع ملی کشور باشد اما این سبک و سیاقی که دولت عمل می‎کند قطعا به منافع ملی لطمه و ضرر می‎زند.

وی با بیان اینکه کمتر از یک سال تا پایان عمر این دولت باقی مانده گفت: دولت نباید کاری کند که دولت‎های بعد از خود را دچار مشکل کنند و با این وضعیت بعید است که دولت فعلی روی کار بماند ازاین جهت دولت‎های بعد علی القاعده با مشکل مواجه خواهند شد.


دولت محرمانه‎ها، چطور مدعی شفاف سازی در FATF می‎شود؟!

این فعال سیاسی با بیان اینکه دوستان دولت توافقFATF را قراردادی برای شفافیت و مبارزه با پولشویی و تروریسم مطرح می‎کنند، عنوان کرد:سوالی که از دولت مطرح است این است که چرا دولت شفافیت را از داخل کشور آغاز نمی‎کند؟! دولتی که تقریبا همه ابزارهای شفافیت از جمله؛ کد رهگیری کالا و طرح شبنم و کارت سوخت را در مدت سه سالی که تصدی کشور را در دست داشته حذف کرده؛ دولتی که در موضوع فیش‎های نجومی حاضر به شفاف سازی نشد، دولتی که اگر پرده از دارایی‎های هیئت دولت او بیفتد شاید مردم یک روز هم او را تحمل نکنند و محکوم به غیرشفاف عمل کردن است، چطور مدعی شفاف سازی در بحثFATF می‎شود؟!

منصوری در ادامه تاکید کرد: دولت باید پاسخ دهد کدام کار آماری و کدام بانک آماری و شفاف سازی در این دولت صورت گرفته؟ و آیا نقطه آغاز دیگری برای شفافیت و شفاف سازی وجود نداشته که مسئولین این دولت سراغ توافقFATF رفتند؟!

فرماندار سابق ورامین در خاتمه با بیان اینکه دولت در حراج کشور و واداگی ترمز بریده یادآور شد: ما به این دولت امیدی نداریم که منافع عمومی و عزت کشور را حفظ کند از این رو از دستگاه‎های نظارتی به ویژه مجلس می‎خواهیم که به نقش مهم و تاریخ ساز خود در این برهه عمل کند و از موضع نظارتی و تقنینی خود جلوی این وادادگی‎ها و حراج سرمایه‎های مادی و معنوی کشور را توسط دولت بگیرد.
ارسال نظرات