یک جامعه شناس در گفتگو با«بسیج»:

شهرداری برای حل معضلات شهری چاره‌اندیشی کند/سیاسی‌کاری؛ آفت سیاست‌گذاری شهری

مدرس دانشگاه گفت: متأسفانه شهرداری هم در برخی امور مانند سایر ارگان های دولتی آلوده به سیاست بازی شده و همین موجب می شود کار موثری در جهت حل معضلات شهری انجام نشود.
کد خبر: ۸۷۴۴۱۷۰
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸

دکتر محمد حیدر پور جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به معضلات شهری همچون نمای نامناسب ساختمان ها، سد معبر دستفروشان و بی توجهی شهرداری اظهار داشت: کلان شهری همچون تهران معضلات بسیار زیادی مانند ترافیک، سد معبر دستفروشان و نمای نامناسب ساختمان ها و آپارتمان ها دارد.

وی افزود: مهم ترین معضل در کلانشهر تهران ترافیک و آلودگی بیش از حد هواست که آسیب های جدی برای شهروندان ایجاد کرده است و بدین سبب مردم متحمل بسیاری از امراض ناشی از همین معضل هستند.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: متأسفانه مسائل سیاست‌گذاری شهری هم به سیاست بازی آلوده شده‌اند یعنی افراد مجربی که می خواهند به مشکلات رسیدگی و برای حل آن راهکار بدهند به خاطر سیاسی کاری برخی مسئولان این امکان را ندارند؛ زیرا همکاری لازم بین ارگان های مختلف صورت نمی گیرد البته فقط شهرداری نیست که باید کار کند دولت هم در این زمینه مسئولیت دارد.

حیدرپور عنوان کرد: تراکم بی حد و حساب ساختمان ها مخصوصاً در غرب شهر تهران، دستفروشی و سدمعبر  و نمای نامناسب آپارتمان ها مشکل ساز شده و تأثیرات بسیار منفی بر سلامت روح و جسم مردم گذاشته است، در واقع ساخت و ساز هایی که بدون هیچ حساب و کتابی انجام می شود الان برای شهروندان مشکلات جدی ایجاد کرده است.

این جامعه شناس تصریح کرد: متأسفانه شهرداری که باید به امور حیاتی مردم توجه کند عملاً اقدام مناسب و هماهنگی صورت نمی دهد وبرخی آقایان بیشتر به فکر رفاه خودشان هستند تا مردم به جای اینکه مشکلات مردم را حل کنند دغدغه مسائل شخصی خودشان را دارند.

وی گفت: الان عصر انقلاب ارتباطات است و مردم از کوچکترین تخلف از جانب مسئولان با خبر می شوند چرا باید فقط حرف و شعار داده شود و آنطور که باید و شاید اقدام موثری صورت نگیرد؟ چرا به جای خدمتگزاری به مردم به فکر خودشان هستند؟ چرا بعد از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی هنوز باید عده ای به فکر خودشان بوده و به مردم توجهی نداشته باشند؟!

این مدرس دانشگاه در خاتمه بیان داشت: متأسفانه شهرداری هم در برخی امور مانند سایر ارگان های دولتی آلوده به سیاست بازی شده و همین موجب می شود کار موثری در جهت حل معضلات شهری انجام نشود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار