فرمانده سپاه شهرستان نظرآباد:

هر روز که بتوانیم بر هوای نفس خود غلبه کنیم عید است

فرمانده سپاه شهرستان نظرآباد گفت: هر کدام از مراسمات دینی ما دارای پیام مهمی هستند که با تفکر به این موضوع پی خواهیم برد، و اگر در زندگی آنها را به کاربگیریم مسیر رسیدن به درجه سعادت میسر می شود.
کد خبر: ۸۷۴۴۰۴۸
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ سرهنگ پاسدار علی کوه خیل فرمانده سپاه ناحیه نظرآباد در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: عید قربان یا همان روز دهم ماه ذی الحجه از گرامی ترین عیدهای مسلمانان است و همه ساله تمامی مسلمانان جهان این روز  مبارک را جشن میگیرند.
 
سرهنگ کوه خیل در ادامه افزود: هر آن چیزی که ذریعه و وسیله تقرب ونزدیکی الله تعالی باشد آن را «قربانی» می گویند ، آن چیز خواه ذبح حیوان باشد یا دیگر صدقات و بزرگان دین  هر نیکی و عمل خیر را که باعث قرب ورحمت الهی باشد «قربانی» می نامند.
 
وی در ادامه بیان کرد: قربانی یک سمبلی از قربانی هوای نفس و ذبح نفس اماره است، دستور خدا به حضرت ابراهیم (ع) برای ذبح فرزندش از احکام مصلحت در نفس امر است به این معنا که خدا در این امر نمی‌خواهد که دشمن یا اهریمن ذبح بشود بلکه حکمت این کار این است که حضرت ابراهیم (ع) با سخت ترین عامل قتل نفس که همان فرزندش باشد مبارزه کند و اینجاست که درجه ایمانش مشخص می شود و اینکه آیا می‌تواند نفسش را کنترل کند یا خیر، بنابراین این کار یک آزمون تربیتی برای همه است چرا که بدون کشته شدن اسماعیل این آزمون با موفقیت به انجام رسید.
 
فرمانده سپاه ناحیه نظرآباد با اشاره به اینکه در این روز باید تلنگری را درخود احساس کنیم تصریح کرد: هرروز که بتوانیم برهوای نفس حود غلبه کنیم آن روز عید است و باید جشن بگیریم وشاد باشیم، پس از امروز بیاییم با بخشش و یا طلب بخشش بتوانیم بدی ها را کنار گذاشته وپیرو خط ولایت که دوستی ومهربانی است در جامعه اجرا کنیم و این عید که پیام بزرگی  در خود دارد را دریابیم .
 
وی عنوان کرد: هر کدام از مراسمات دینی ما دارای پیام مهمی هستند که با تفکر به این موضوع پی خواهیم برد، و اگر در زندگی آنها را به کاربگیریم مسیر رسیدن به درجه سعادت میسر می شود.
 
وی در پایان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مظلوم فاجعه منا و اعلام انزجار نسبت به اقدام شیطانی و جنایات آل سعود اظهار داشت: در این عید پرشکوه ربانی به تکریم ایثار ابراهیمی و پاسداشت تمامی ابراهیم صفتان ایثارگر، این عید خجسته را به تمامی مسلمانان جهان و ملت شریف و بزرگ ایران و به‌ویژه خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و مقام قرب به پروردگار عالم را برای ملت سرافراز ایران مسئلت دارم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها