با اتفاق سازمان بسیج علمی پژوهش مازندران انجام شد

تفاهم‎نامه چهارجانبه حمایت از طرح‎های بازارمحور مخترعان مازندران به امضاء رسید

تفاهم‎نامه چهار جانبه حمایت از طرح های بازار محور مخترعان مازندران بین استانداری، آموزش و پرورش، پارک علم و فناوری و سازمان علمی پژوهشی سپاه کربلا به امضاء رسید.
کد خبر: ۸۷۴۳۹۷۳
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران  به نقل از  سازمان علمی پژوهشی  سپاه کربلا، رئیس پارک علم و فناوری مازندران از امضای تفاهم‎نامه چهارجانبه این پارک با استانداری، آموزش و پرورش و بسیح علمی مازندران خبر داد و گفت: این تفاهم‎نامه با هدف حمایت از طرح‌های کاربردی و بازارمحور مخترعان و فناوران تدوین شده است.

علی معتمدزادگان با اشاره به میزبانی مازندران از دهمین دوره مسابقات ملی دانش‌آموزی لکوکاپ که در سالن غدیر سپاه کربلای ساری برگزار شد، اظهار کرد: در پایان این جشنواره تفاهم‎نامه‎ای بین بسیج علمی، آموزش و پرورش، استانداری مازندران و پارک علم و فناوری مازندران به امضا رسیده است.

وی افزود: حمایت از طرح‌های دانش‌آموزان مبتکر، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و فراهم کردن بستر تبادل دانش و طرح‌ها از مواردی است که در تفاهم‌نامه مورد نظر پیگیری می‎شود.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: توسعه فناوری‌های نوین و همکاری مؤثر برای برگزاری جشنواره‌های علمی، پژوهشی و فناوری دانش‌آموزان نیز در دبیرخانه مربوطه پیگیری می‌شود.

این مسؤول همکاری و استفاده از ظرفیت‌ها برای شناسایی، جذب، هدایت و حمایت از ایده‌های مخترعان و مبتکران مازندران در حوزه دانش‌آموزی را از جمله تعهدات مشترک نهادهای امضاکننده این تفاهم‌نامه اعلام کرد.

معتمدزادگان درباره امضاکنندگان و سایر جزئیات تفاهم‎نامه گفت: با استناد به سند چشم‌انداز 1404 و در راستای حفظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و استفاده از توانمندی‌های نخبگان، فناوران، مخترعان و مبتکران، در توسعه همه‌جانبه کشور، این تفاهم‌نامه بین پارک علم و فناوری استان مازندران(پارک)، سید علی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش، محمد هادی مؤذن رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهش و فناوری و فرهاد عسگری مدیرکل دفتر شهری استانداری مازندران انجام و به امضا رسیده است.

وی بیان کرد: براساس ماده یک تفاهم‌نامه، راه‌اندازی دبیرخانه دائمی کسب و کار دانش‌آموزی در راستای توسعه فناوری‌های نوین مازندران صورت می‎گیرد و در بند یک ماده دو نیز استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل طرفین در شناسایی، جذب، هدایت و حمایت از ایده‌های محوری مخترعان، مبتکران و نخبگان مازندران مورد توجه است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران ادامه داد: حمایت فکری و معنوی از صاحبان ایده‌های محوری و طرح‌های خلاقانه و مرتبط با اولویت‌های تعیین‌شده، برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی، همکاری در شناسایی، جذب و استقرار ایده‌های محوری مرتبط با موضوع تفاهم‎نامه، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیران در جذب سرمایه‌های علمی، انسانی و مالی و تشکیل شورای سیاست‌گذاری از دیگر بندهای این توافق‌نامه مشترک است.

این مسؤول مدت تفاهم‌نامه را دو سال اعلام کرد و ادامه داد: پس از این زمان، در صورت توافق طرفین، تفاهم‎نامه دیگری مطابق با شرایط جدید تمدید می‎شود.

معتمدزادگان در پایان گفت: دهمین دوره مسابقات ملی دانش‌آموزی لکوکاپ با حمایت سازمان ملی یونسکو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور پُرشور دانش‎آموزان سراسر کشور برگزار شد و تیم‎های مازندران، تهران و قزوین، عناوین برتر این‎دوره از مسابقات را به‎دست آوردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها