نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

ظرفیت‌های کردستان برای حل مشکلات مردم بکارگیری شود/ عید قربان جلوه‌گاه تعبد ابراهیمیان است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: نیمه اول سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گذشت اما مسؤولان در کردستان باید بیشتر از اینها کار می‌کردند و باید از ظرفیت‌های استان برای حل مشکلات مردم استفاده نمایند.
کد خبر: ۸۷۴۳۸۸۵
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت‌الله سید محمد حسینی‌شاهرودی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند که اطاعت از خداوند اصل تقواست لذا باید ما فرمانبردار خداوند در هر امری باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان همچنین افزود: شکر الهی نیز به معنای برخورداری از تقواست و آنچه را که ما در زندگی مصیبت می‌دانیم آزمایشات خداوند است هر چند انسان‌ها در ایجاد چنین مصیبت‌هایی دخیل هستند.

وی در ادامه عید قربان را جلوه‌گاه تعبد و تسلیم ابراهیمیان خواند و گفت: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که سنی و شیعه بر آن اتفاق نظر دارند.

حسینی‌شاهرودی ادامه داد: قربان درس بزرگ گذشتن از وابستگی‌های دنیوی است و حضرت ابراهیم(ع) با کنار زدن وسوسه‌های شیطانی، حاضر شد تا فرزندش را برای رضای خداوند قربانی کند و این بهترین درس برای مسلمانان در گذشتن از تعلقات دنیوی است.

وی تصریح کرد: دلبستگی به دنیا، انسان را از اهداف الهی باز می‌دارد و گاهی موجب انحراف آنها از مسیر خداوندی می‌شود که عید قربان برای بازگشت از راه‌های انحرافی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: رجم جمرات در حج ابراهیمی نماد مبارزه دائمی و همیشگی با شیطان است و این درس را به ما می‌دهد که امکان غلبه بر شیطان وجود دارد و لذا باید همواره با شیطان مبارزه کرد.

وی در بخشی از سخنانش مسأله ذبح عظیم که در قرآن به آن اشاره شده است را یادآوری کرد و گفت: بر اساس نظر مفسرین شیعه و سنی، منظور از این قضیه، قربانی امام حسین(ع) برای احیای دین اسلام است.

حسینی‌شاهرودی همچنین به شهادت حجاج در حادثه منا را نتیجه بی‌کفایتی حکام عربستانی دانست و گفت: آل سعود به عنوان پیروان محمد بن عبدالوهاب اعتقادی به مسلمانان ندارد و هر کس که با آنها نباشد آن را مرتد و کافر می‌پندارند.

وی تصریح کرد: آل سعود جایگاه امن خانه خدا را از مسلمانان گرفته است و این هم موجب شده است تا دست انگلیس و رژیم صهیونیستی در کشتن مسلمانان باز باشد که انفجارات و قتل‌عام در برخی کشورهای منطقه ناشی از این رفتارهای عربستان سعودی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان کردستان یادآوری کرد: شیعه و سنی برای تکفیری‌ها تفاوتی ندارد چون انسان‌های خطرناکی هستند که با تدبر انگلیس و اسرائیل اداره می‌شوند.

حسینی‌شاهرودی همچنین به مسأله دهه ولایت از عید قربان تا غدیر اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل قربان، توجه دادن جامعه به مسأله رهبری جامعه است و افرادی باید رهبر و یا به امامت برسند که از آزمایش‌های الهی سربلند بیرون بیایند.

وی گفت: عید قربان، عید امامت است و خداوند این جایگاه را در روز عید قربان به مسلمانان نشان می‌دهد و در روز عید غدیر نیز پیامبر(ص) مدال ولایت را به حضرت علی(ع) می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، تولید شبهات را یکی دیگر از کارهای شیاطین نام برد و گفت: با افسارگسیختگی فضای مجازی، این روند افزایش می‌یابد لذا همه و مسؤولان وظیفه دارند بصیرت‌افزایی کنند.

وی عنوان کرد: بصیرت‌افزایی لازمه تشخیص وظیفه و تقوا لازمه شناخت بصیرت و وظیفه است و در صورتی که انسان‌ها تقوای الهی نداشته باشند، در مسیر انحراف قرار می‌گیرند.

حسینی‌شاهرودی با یادآوری سخنان رهبری مبنی بر اینکه سال پایانی دولت است و باید بیشتر به مردم خدمت کرد و نباید چالش‌های انتخاباتی دولت را مشغول کند، گفت: دولت باید به این موارد توجه کند و توصیه‌های رهبری را عملی سازد.

وی ادامه داد: نیمه اول سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گذشته است اما مسؤولان در کردستان باید بیشتر از اینها کار می‌کردند و باید از ظرفیت‌های استان برای حل مشکلات مردم استفاده نمایند.

ارسال نظرات