گفت و گوی بسیج با همسر یکی از شهدای کرجی حادثه منا

آل سعود به آل سقوط تبدیل می شود!/ اگر صحبت‌هاي قاطع رهبر معظم انقلاب نبود به پيکر عزيزانمان نمي‌رسيديم

محمد جمهور، فارغ التحصيل رشته مهندسي صنايع و مدير بازرگاني يک شرکت خصوصي از مسافران حج 1394 بود که به دليل بي کفايتي آل سعود، سفرش به سرزمين وحي ناتمام ماند و با شهادت، مسافر جهان ابدي شد.
کد خبر: ۸۷۴۳۴۳۲
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ محمد جمهور، فارغ التحصيل رشته مهندسي صنايع و مدير بازرگاني يک شرکت خصوصي از مسافران حج 1394 بود که به دليل بي کفايتي آل سعود، سفرش به سرزمين وحي ناتمام ماند و با شهادت، مسافر جهان ابدي شد.

سمانه رستمي، همسر شهيد جمهور است که دوران سختي را تا هنگام شنيدن شهادت و پس از آن گذرانده است. آنها سال 1384 ازدواج کرده بودند و 10 سال زندگي مشترکشان دو دختر به نام هاي فاطمه زهرا متولد 1387 و بشري متولد 1394 است که موقع شهادت پدر تنها  چهار ماهه بود.

آل سعود به آل سقوط تبدیل می شود!/ اگر صحبت‌هاي قاطع رهبر معظم انقلاب نبود به پيکر عزيزانمان نمي‌رسيديم

گفت وگوی خبرگزاری بسیج با سمانه رستمي، همسر شهيد محمد جمهور از شهدای حادثه منا را می خوانید:

قطعا دوباره به تصوير کشيدن سختيها و لحظات دردناکي که براي شنيدن شهادت همسرتان شنيدهايد سخت است لطفا براي خوانندگان ما بگوييد که در 24 ساعت قبل از شهادت ايشان چه گذشت؟

همسرم 13 شهريور به مکه مشرف شد بعد از آن در طول روز چندين بار باهم تماس برقرار ميکرديم اما پس از اينکه ذيالحجه شروع شد و اعمال حج هم سنگينتر شد باهم قرار گذاشتيم که فقط شبها در ارتباط باشيم. روز قبل از عيدقربان به سمت منزل خواهرم در تهران حرکت ميکرديم که برخلاف روال توافق، تماس گرفت و احوال خودم و دخترها را پرسيد و گفت مراقب خودتان باشيد و شب بازهم صحبت کرديم ولي چون آنجا شلوغ بود نتوانستيم مفصل صحبت کنيم و قرار شد فردا دوباره صحبت کنيم اما غافل بودم که اين آخرين تماس ما است(مکث و ...).

فرداي آن روز، خواهرم و چندتا از آشنايان تماس گرفتند و گفتند از محمد خبري نداري؟ من هم متعجب شدم و گفتم نه ولي قرار است شب باهم صحبت کنيم. آنها به من گفتند که در منا چه شده و متاسفانه تعدادي از حجاج شهيد شدهاند. من هم نگران شده و مدام تماس گرفتم اما جوابي داده نشد تا اينکه نگرانيهاي من شروع شد و بعد از آن مدام پاي شبکه خبر بوديم تا شايد خبري بشود، انتظاري که بيش از سه ماه ادامه داشت تا اينکه اواخر آذر پيکر شهيد شناسايي شد.

يعني در اين مدت خبري از سلامت يا درگذشت همسرتان نداشتيد؟

نه. جزو مفقودين بودند. بعد از شناسايي هم يک ماه طول کشيد تا پيکرش به ايران منتقل شود و دوم بهمن مراسم تشييع برگزار شد(مکث و...).

از آشنايان، همراه همسرتان نبودند که خبري بدهند؟

نه. تنها رفته بود البته در محل اقامت ايشان يکي از آشنايان دور به همراه همسرشان اقامت داشت ولي رابطه به آن نزديکي نبوده که از هم خبري داشته باشند.

شنيدهايم که همسرتان در حادثه سقوط جرثقيل هم حضور داشته است آيا اين مطلب صحيح است؟

بله. در آن حادثه هم بود و در تماسي که داشتيم ميگفت در صحنه بوده و پس از شنيدن صداي رعد و برق و سقوط جرثقيل به پشت يکي از ستونها پناه برده و آسيبي نديده بود ولي توضيح ميداد که چگونه فضاي نامناسبي آنجا را فرا گرفته بود و سر تاپايش خوني شده بود. البته بعدها همراهانش ميگفتند که دچار شوک شده بود و چند روز بستري بوده و شبها نميتوانسته بخوابد؛ اين شرايطش را به ما نگفته بود.

چگونه توانستهايد خودتان را با نبود همسرتان سازگار کنيد؟

خيلي سخت. دخترم پدرش را مي پرستيد ولي الان با اتفاقي که رخ داده حتي دخترم از خانه خدا ميترسد؛ وقتي پدر همسرم براي شناسايي به عربستان رفته بود و برگشت دخترم فرياد مي زد« بابا بزرگ سالم برگشت».

براي دخترم عادت کردن با اين شرايط سخت است و سعي کردم با آشنا کردنش با خانوادههاي ديگر شهدا، با شرايط و نبود پدر وفق پيدا کند.

از خدا ميخواهم به من صبر بدهد تا بتوانم فرزندانمان را آن طور که پدرشان دوست داشت تربيت کنم.

ميزان همکاري وزارت خارجه در تحويل پيکر شهيد و پيگيري حقوق خانواده شهدا چگونه بود؟

ما فقط يک درخواست داشتيم و آن اينکه وزارت خارجه قاطعانه در مقابل عربستان بايستد و حداقل براي تسکين خانواده شهدا، خواستار عذرخواهي مقامات عربستاني ميشد. وزارت خارجه در اين حادثه با قاطعيت برخورد نکرد تا حتي عربستان بگويد عمدي نبوده و بيتدبيري انجام شده را گردن بگيرد ولي اين اتفاق هم رخ نداد.

در مجموع وزارت خارجه عملکرد خوبي نداشت و اگر صحبتهاي قاطع رهبر معظم انقلاب نبود به پيکر عزيزانمان نميرسيديم. بيانات کوبنده ايشان منجر به ترس عربستانيها شد و آنها شروع به همکاري کردند. چون قبل از آن با وجود شناسايي پيکرشان و بيرون آوردن از خاک، براي مدت يک هفته در فرودگاه بود و بارگيري نميشد که اين مدت به سختي برايمان سپري شد.

آيا روند ثبت و دريافت مدارک شناسايي توسط بنياد شهيد انجام شده است؟

بله، کارت شاهد دادهاند و همکاري خوبي در اين زمينه داشتند.

خبرهايي مطرح بود مبني بر اينکه قوه قضائيه هم پيگير حادثه منا از طريق محاکم بينالمللي هستند. اين موضوع به کجا رسيده است؟ آيا در جريان جزئيات هستيد؟

ما خودمان با مراجعه به دادسراي تهران شکايت خودمان را تحويل داديم ولي اين موضوعات بيشتر مربوط به ديپلماسي و وزارت خارجه است و قوه قضائيه به تنهايي نميتواند کاري از پيش ببرد. اگر وزارت خارجه قاطع بود ميتوانست کمککار قوه قضائيه باشد ولي در کمال تعجب مشاهده ميکنيم که اين عربستان است که ما را با وقاحت و جسارت تمام محکوم ميکند. قطعا اگر کاري ميشد اين اتفاقات رخ نميداد.

بنابراين با اينکه ما از طريق سازمان حج و زيارت و دادسراي تهران شکايت کردهايم ولي توسط وزارت خارجه پيگيري نشده است و مدت زيادي قرار است از طريق کشورهاي واسطه پيگيري شود.

شما چه پيامي براي آل سعود داريد که با بيکفايتي خود منجر به شهادت همسرتان شد؟

آل سعود مطمئن باشد که آه همسران و دختران کوچک بيپدر دامنش را خواهد گرفت ما منتظر امام زمان(عج) هستيم که تشريف بياورند و آل سعود را ريشهکن کنند. آل سعود هرکاري کند و هر چقدر هزينه کند که مجامع مختلف را بخرد ولي انگشت نفرين و لعن ملتهاي آزاده جهان به سمت آنهاست. مطمئن باشيد آل سعود به آل سقوط تبديل خواهد شد.

 
 
گفت و گو: عطیه قمی
ارسال نظرات
پر بیننده ها