عضو مجلس خبرگان رهبری:

چرا دولت در خصوص FATF نمایندگان مجلس را نامحرم می‌داند

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در FATF مجموعه‌های ارزشی مثل سپاه پاسداران و وزارت دفاع در محدودیت مالی قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۸۷۴۳۴۲۵
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج،  آیت‌الله عبدالمحمود عبداللهی  در خصوص توافق FATF اظهار کرد: انسان دچار شگفتی می‌شود که این عقب‌نشینی‌ها تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد چراکه یکی از شاخصه‌ها و معیارهای انقلاب اسلامی مسئله حرکت ضد استعمار و استکبار و ستیز با قدرت‌های مستکبر بوده و این از محورهای اساسی انقلاب است.

وی افزود: این محور با توافق FATF دچار ضعف خواهد شد چرا که ما در مسئله خودتحریمی که در معاملات اقتصادی تحت عنوان مبارزه با پول‌شویی و تروریسم عنوان‌شده به‌گونه‌ای باید قدم برداریم که مجموعه‌های ارزشی ما مثل سپاه پاسداران و وزارت دفاع و ... در محدودیت مالی قرار بگیرند که همین مسئله برای مردم عزیز سؤال‌برانگیز است و در واقع انسان از این اقدامات دچار شگفتی می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به انتقادات کارشناسان و رسانه‌ها گفت: سئوال من این است که مسؤولان چرا به انتقادات سازنده و دلسوزانه‌ای که در رسانه‌ها مطرح‌ شده بی‌توجهی نشان داده و مسائل را در حالت ابهام نگاه داشته‌اند؟ و نکته دوم اینکه چرا نمایندگان مردم را نامحرم می‌دانند و مسائل را شفاف بیان نمی‌کنند؟

عبداللهی ادامه داد: درست است که این قرارداد تحت عنوان مبارزه با تروریسم و پولشویی است اما اینکه بعد از این توافق ما به‌گونه‌ای عمل کنیم که حزب‌الله که سمبل مقاومت است به‌عنوان تروریسم تلقی شده و در تنگنا قرار بگیرد یک حرکت غلط و نادرست است.

وی عنوان کرد: این‌گونه اقدامات و حرکات با شاخص‌های اولیه امام (ره) و مقام معظم رهبری و مسیر شهدا هماهنگی ندارد و انتظار این است که مسئولان زودتر مسائل را روشن کرده و دغدغه گروه‌های مختلف مردم را برطرف کنند.

رئیس کمیسیون سیاسی مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اینجاست که متوجه می‌شویم هشدارهای مقام معظم رهبری بر چه اساسی است؛ عقلانیت نظام این بود که برجام امضا شود اما در پی آن مقام معظم رهبری تأکید و تصریح کردند که مراقب باشیم دشمن سر ما کلاه نگذارد و خدعه نکند.

عبداللهی گفت: یکی از آسیب‌ها بعد برجام نفوذ است و وقتی ما این‌گونه اقدامات را می‌بینیم؛ متوجه می‌شویم FATF از آن پیامدها است بنابراین باید جلوی نفوذ را بگیریم تا گرفتار خدعه و آسیب دشمن که از طریق نفوذ انجام می‌شود؛ نشویم و به عبارتی جلوی روزنه‌های نفوذ دشمن را بگیریم.

 
ارسال نظرات