یک مدرس دانشگاه در گفتگو با«بسیج»:

افزایش خودکشی در کشور نتیجه وضعیت نامطلوب اقتصادی است

احمدرضا بسیج گفت: وضعیت اقتصادی کشور این امکان را به جوانان ما نمی دهد که به راحتی شاغل و مزدوج شوند؛ لذا همه این موارد دست به دست هم داده و در نهایت جوان را مأیوس و و بعضاً به خودکشی آنها منجر خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۴۲۹۱۰
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶

احمد رضا بسیج مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به افزایش آمار پدیده خودکشی در کشور گفت: به تعبیر امام صادق(علیه السلام) درجه معرفت انسان ها با یکدیگر متفاوت است نباید این نگاه را داشته باشیم که همه عقاید دینی یکسان و تاب و توان بالایی در برابر مواجهه با مشکلات داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه تاب و توان در همه افراد یکسان نیست عواملی موجب می شود که جوانان در مقابل سختی ها تحمل کمتری داشته باشند.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: بخشی از دلایل افزایش خودکشی در جوانان کشور مربوط به خانواده هاست؛ در واقع سخت گیری های بیجای والدین نسبت به فرزندان، عشق های کاذب و ناکامی در آن، عدم موفقیت در دانشگاه، ازدواج نکردن و تنش های خانوادگی جوان را خسته می کند و به کارهای خطرناکی همچون خودکشی می کشاند.

بسیج ادامه داد: بخش دیگری از این مسئله به جامعه و دولت بر می گردد افراد وقتی به سن نوجوانی و جوانی می رسند دارای غرور خاصی هستند و میل به استقلال، ازدواج و پیدا کردن موقعیت اجتماعی است اما متأسفانه وضعیت اقتصادی کشور این امکان را به جوانان ما نمی دهد که به راحتی شاغل و مزدوج شوند؛ لذا همه این موارد دست به دست هم داده و در نهایت جوان را مأیوس و ناامید و بعضاً به خودکشی آنها منجر خواهد شد.

ارسال نظرات