حجت الاسلام قربان پور در گفتگو با «بسیج»:

دعای فرج در روز عرفه سفارش شده است

کارشناس مذهبی گفت: گسترش رحمت الهی را فردا در روز عرفه و در این فرصت استثنائی داریم که دعا کردن در این روز بسیار سفارش شده و در رأس همه دعاها دعای فرج است.
کد خبر: ۸۷۴۲۴۹۹
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
حجت الاسلام و المسلمین محمد قربان پور در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: دعای عرفه در طول سال جزء دو فرصت الهی است که خداوند برای بندگان در نظر گرفته است.

وی افزود: فرصت اول شبهای قدر بود که بر ما گذشت و فردا روز عرفه دومین فرصت است که رحمت الهی بسیار گسترده است و فرصتی استثنائی به حساب می آید. خداوند همیشه در رحمتش باز است اگر گناهان شب قدر بخشیده نشود فردا یقینا بخشیده می شود و این گسترش رحمت الهی را فردا نیز داریم که دعا کردن در این روز بسیار سفارش شده که در رأس همه دعاها دعای فرج است.

حجت الاسلام قربان پور اظهار داشت: عید قربان نیز عید عبادت و بندگی است که قربانی کردن در آن سفارش شده است و امام سجاد (ع) هر گاه قربانی می کردند قربانی را به سه دسته تقسیم می کردند مقداری برای خود مقداری برای همسایگان و قسمتی را هم به فقرا و نیازمندان اختصاص می دادند.

وی گفت: باطن اصلی این عید بزرگ قربانی نمودن هوای نفس است و کاری که حضرت ابراهیم (ع) انجام داد جنبه امتحان الهی داشت، ام سلمه یکی از همسران پیامبر از ایشان نقل می کنند که پیامبر (ص) تاکید داشتند اگر پول ندارید هم قرض کنید و قربانی کنید و هر کس قرض کند خدا قرضش را ادا می کند.

حجت الاسلام قربان پور تصریح کرد: در قصه حضرت ابراهیم (ع ) و حضرت اسماعیل (ع) نهایت بندگی در برابر خدا را می بینیم و هر انسانی قطعا در زندگی با امتحانات الهی مواجه می شود و بعد از آن فیوضات الهی را خواهد دید.

وی گفت: آیت الله بهاء الدینی سفارش می کردند که ختم قرآن و 14 هزار صلوات و حدیث کساء و قربانی کردن را فراموش نکنیم. انشاء الله همه از برکات این روزهای ارزشمند بهره مند شویم و بدانیم که قربانی کردن ظاهرش همان ذبح گوسفند است و باطنش قربانی کردن هوای نفس است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار