حجت الاسلام خرسند در آستانه روز عرفه در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

اثرات عمیق دعای عرفه بر وجود انسان/ فلسفه عید قربان ذبح رذائل اخلاقی است

کارشناس مذهبی گفت: اگر این دعای شریف با دقت وتأمل خوانده شود می تواند اثرات خیلی عمیقی در وجود انسان بر جای گذارد.
کد خبر: ۸۷۴۲۴۵۳
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
حجت الاسلام والمسلمین مجید خرسند در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: وجود مقدس امام حسین (ع) دعای عرفه را که دارای مضامین بزرگ و ارزشمندی است در این روز بیان فرمودند.

وی افزود: در این دعا امام حسین (ع) یک نوع خداشناسی و خود شناسی دارند که ابتدای دعا با حمد و ثناء الهی آغاز می شود و بعد از حمد خداوند متعال، امام حسین (ع) خدای بزرگ را معرفی می کنند و با تکرار عبارت های انت الذی ... به معرفی پروردگار یکتا می پردازند و خدا را توصیف می کنند.

حجت الاسلام خرسند تصریح کرد: بعد از معرفی خدا امام حسین (ع) به معرفی خود می پردازند و در واقع با عبارات انا الذی ... وجود انسان را معرفی می کنند که اگر با دقت وتامل این دعای شریف خوانده شود می تواند اثرات خیلی عمیقی در وجود انسان بر جای گذارد.

وی گفت: روز عید قربان هم برکات فراوانی دارد و برکات قربانی کردن در این روز بسیار زیاد است در این روز حضرت ابراهیم (ع) می خواستند فرزند خود حضرت اسماعیل (ع) را قربانی کنند که خداوند از بهشت قوچی را فرستادند برای قربانی کردن و فلسفه این قربانی کردن این است که ما انسانها و مومنان باید گناهان و رذائل اخلاقی خود را ذبح کنیم و این ایام جزء ایام الله در تاریخ و تقویم اسلامی به حساب می آید که توجه ویژه به آن برکت و رحمت الهی را شامل حال ما می کند.

ارسال نظرات