مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان:

پیش بینی برداشت نود و سه هزار و 375 تن گوجه فرنگی در شهرستان زنجان

پیش بینی می شود امسال در مجموع نود و سه هزار و 375 تن گوجه فرنگی در شهرستان زنجان برداشت و روانه بازار شود.
کد خبر: ۸۷۴۲۴۴۸
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان، سال زراعی جاری یک هزار و 245 هکتار از اراضی زراعی شهرستان زنجان به کشت گوجه فرنگی اختصاص داده شده و کشاورزان این شهرستان هم اکنون در حال برداشت گوجه فرنگی از سطح مزارع خود هستند.

حسام الدین امیرمقدمی عملکرد گوجه فرنگی طی سال زراعی جاری در شهرستان زنجان را 75 تن به ازای هر هکتار اعلام و افزود: پیش بینی می شود امسال در مجموع 93 هزار و 375 تن گوجه فرنگی در این شهرستان برداشت و روانه بازار شود.

وی با اشاره به فعالیت 220 نفر بهره بردار گوجه فرنگی طی سال جاری در شهرستان زنجان اظهار داشت: برداشت گوجه فرنگی امسال از اواسط مرداد ماه در این شهرستان آغاز شده و تا اواخر مهر ماه ادامه خواهد داشت.

امیرمقدمی با بیان اینکه افت قیمت گوجه فرنگی امسال در شهرستان زنجان نارضایتی گوجه فرنگی کاران را به دنبال داشته است، تصریح کرد: عرضه انبوه علت افت قیمت این محصول بوده است.

این مسئول بیان داشت: در حال حاضر برخی از گوجه فرنگی کاران شهرستان زنجان که اراضی آبی را به قیمت های قابل ملاحظه ای اجاره کرده بودند با قیمت فعلی قادر به تامین سرمایه خود نبوده و این قیمت هزینه های آنان را جبران نخواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان خاطر نشان ساخت: براساس چندین نشست در مقاطع مختلف، خرید حمایتی توسط سازمان تعاون روستایی، خرید توافقی کارخانه و حضور فعال تر بازرگانان و فعالان بازاری برای صادرات محصول از راهکار های اتخاذ شده در راستای جلوگیری از افت قیمت محصول گوجه فرنگی به شمار می رود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات