انگلیسی ها پشت پرده تفکرات آل سعود هستند

امام جمعه موقت گچساران گفت :آل سعود یک ابزار است همانگونه که صدام نیز وسیله بود و آن چیزی که ملت‌های مسلمان باید بدانند این است که پشت پرده این‌ها تفکری انگلیسی قرار دارد
کد خبر: ۸۷۴۲۰۲۵
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱

حجت‌الاسلام علی‌رضا صفایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گچساران با تسلیت به نمازگزاران اظهار کرد: یاد و نام امام باقر (ع) و تمامی امامان و اهل بیت (ع) در قلب و جان ما همواره زنده است.

امام جمعه موقت گچساران با اشاره به سخن امام محمد باقر (ع) که می‌فرمایند شیعه ما کسی نیست به جز اینکه از خدا بترسد، گفت: سخن گفتن درباره شخصیت آن بزرگوار سخت است.

صفایی افزود: امام محمد باقر(ع) شکافنده علوم زمان خود بود به گونه‌ای که بسیاری از دشمنان به علم و آگاهی ایشان اعتراف می‌کردند و آن امام بزرگوار انقلابی فرهنگی در زمان خود ایجاد کرده بود.

وی در ادامه درباره حادثه منا افزود: حج رفتن خانه خدا زیارتی است که بر مردم واجب است و هیچ انسانی نمی‌تواند جلوی دستورات خدا را بگیرد.

صفایی با اینکه 7 هزار مسلمان و مهمان خانه خدا در این حادثه از سراسر دنیا جان باختند اظهار داشت: 500 نفر از این حجاج از ایران اسلامی بودند که جان باختند و حکام ظالم آل سعود یک عذرخواهی هم نکردند.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد: متاسفانه در مقابل این حادثه تاکنون هیچ نهاد بین‌‏المللی و حقوق بشری حتی قدمی هرچند کوچک بر نداشته و کشورهای دیگر نیز که حجاجشان در آن حادثه  جان باخته‌اند سکوت کرده‌اند تا جایی که مقام معظم رهبری فرمودند چرا علمای کشورهای دیگر سکوت کرده‌اند.

صفایی تصریح کرد: آل سعود یک ابزار است همانگونه که صدام نیز وسیله بود و آن چیزی که ملت‌های مسلمان باید بدانند این است که پشت پرده این‌ها تفکری انگلیسی قرار دارد و به همان شیوه اختلاف انداختن راهش را به همراه آمریکا ادامه می‌دهد.

وی بیان کرد: برخی دولت‌های اسلامی خواب هستند اما در میان سکوت دنیا تنها این پیام پرشور و قاطع مقام معظم رهبری بود که حج امسال، تمام صاحبان قلم و اندیشه را در سطح جهان اسلام به روشنگری و بصیرت‌افزایی علیه جریان صهیونیستی تکفیری و وهابیت فرا‏ ‏خواندند.

صفایی گفت: فاجعه منا مرگبارترین رویداد تاریخ حج است که در اثر آن ضیوف‌الرحمان در اوج مظلومیت و غربت در کنار حرم امن الهی به دیار باقی شتافتند و دل‏‌های صدها میلیون مسلمان در جهان را جریحه‌دار کرد.

وی ادامه داد: با وجود گذشت یک سال از این فاجعه غم‌‏بار حکام جنایت‌کار سعودی در مقام عذرخواهی و احقاق حقوق بازماندگان شهدای منا برنیامده‌‏اند.

امام جمعه موقت گچساران با اشاره به نزدیک شدن به آغار بازگشایی سال تحصیلی جدید اظهار کرد: کمیته امداد مانند همیشه و همه ساله و براساس وظیفه ذاتی خود برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت جشن عاطفه‌ها را برگزار می‌کند که انتظار می‌رود مردم شریف از این خیر خداپسندانه بیشتر استقبال کرده و با حمایت مالی دانش‌آموزان نیازمند را برای آرامش تحصیلی پشتیبانی کنند.

صفایی با تأکید بر اینکه سنت قربانی کردن در روز عید سعید قربان سنت نبوی و ابراهیمی است برای تضمین سلامتی خانواده‌ها است، تصریح کرد: کسانی‌که توانایی یک قربانی کامل را دارند فقرا و نیازمندان را فراموش نکنند.

بر اساس این گزارش، همزمان با سراسر کشور راهپیمایی مردم نمازگزار گچساران در محکومیت فاجعه منا و جنایات آل‌سعود، آل‌خلیفه و پشتیبانی از جنبش اسلامی مردم مظلوم بحرین و حمایت از رهبری و مرجعیت بزرگ دینی بحرین (آیت‌الله شیخ عیسی قاسم) پس از اقامه نماز جمعه شهرستان گچساران برگزار شد.

ارسال نظرات